38 ½: 1 man en 2 minnaars RECENSIE

De zussen Andrea en Susa zijn allebei al jarenlang gelukkig getrouwd. Tijdens een verwenweekendje met twee vriendinnen slaat de twijfel echter toe: hoe gelukkig zijn ze eigenlijk in de liefde? Sleur en saaiheid lijken de hoofdrol te spelen. Vervolgens ontmoet Andrea een wel érg leuke (en 14 jaar jongere!) man die de vlinders in haar buik – die ze al jaren mist – weer tot leven wekt. Ondertussen verdenkt Susa haar man van overspel, waarop ze besluit zelf het heft in handen te nemen door haar grote liefde van vroeger een onschuldig mailtje te sturen… Ook hun vriendinnen kiezen voor zichzelf. Ze komen geregeld samen om hun liefdesleven te bespreken.
Het eerste deel van de roman lees je vanuit Andrea’s perspectief en het tweede vanuit Susa, waardoor je goed inzicht krijgt in de personages. Ieder hoofdstuk begint met een aantal smsjes die de personages elkaar (nog gaan) sturen, wat de ene keer de spanning verhoogt, maar die soms ook ontkracht. Hoewel vreemdgaan een centrale rol speelt, ligt de nadruk niet op seks, maar juist op de gevoelens die erachter schuilgaan. Dat maakt de roman méér dan slechts een oppervlakkige chicklit over de liefde, maar juist een herkenbaar verhaal voor vrouwen die al jarenlang een relatie hebben. 38½: 1 man & 2 minnaars doet denken aan de televisieserie Gooise Vrouwen: vlot en vermakelijk.

38 ½: 1 man en 2 minnaars

1  2  3  4  5
    (8 stemmen)

De zussen Andrea en Susa naderen de veertig. Ze hebben alles: een man, kinderen en een hond of kat. Kortom: ze zijn gelukkig. Het leven loopt op rolletjes, totdat ze met twee vriendinnen een weekend naar een beautyfarm gaan. Vanaf dat moment is niets meer zoals het was. Ze nemen de teugels zelf in handen en in plaats van beheerst te worden door twijfels en je buik inhouden, gaan deze vrouwen voor seks en passie. Het zijn bepaald geen slachtoffers maar regelrechte daders!
    38 1/2: 1 man en 2 minnaars is een brutaal en sexy boek – een optimistische roman over vier bijna-veertigers die midden in het leven staan. Tegen het decor van ‘het Gooi’ van Duitsland (Klein-Vernich), Keulen, de Costa Blanca en Rome leven zij als Sex and the City-sterren. Zelfverzekerd, vol zelfspot en met geen greintje zelfmedelijden storten zij zich in het ene na het andere avontuurtje.

MEMBER RECENSIES

• De zevende functie van taal