De glamourcode RECENSIE

Het eerste wat ik dacht toen ik De glamourcode in handen kreeg, was: pfff wat een dikke pil! Het boek bevat 559 bladzijdes en is zo dik omdat het eigenlijk een bundel van vier boeken in één is. Je krijgt als lezer een uitgebreid verslag van de levens van de rijke zusjes Balcon. Venetia, Camilla, Cate en Serena Balcon zijn allemaal zeer verschillend. De band met hun vader is nooit erg goed geweest en hun moeder overleed toen ze nog erg jong waren, maar de zussen hebben zich allemaal goed ontwikkeld. Dat hun vader ook overlijdt, weet je al in het begin van het boek. Of de dood van hun vader een val van het dak van zijn huis is of een moord, daar kom je pas aan het eind van het boek achter. Eerst leef je met alle zusjes mee die genoeg aandacht van mannen krijgen, naar feestjes gaan, van beroep veranderen en dure kleding dragen. Naast alle leuke momenten, kom je ook veel dieptepunten uit de levens van de zusjes tegen.
De vele personen die in het boek voorkomen, kunnen in het begin erg verwarrend en moeilijk te onthouden zijn, maar geef het boek een kans en je zult iedereen uit elkaar kunnen halen en mee worden gesleept door dit glamourreuze boek. De vele vragen die je aan het eind van het boek misschien hebt, worden beantwoord in de epiloog die aan het verhaal is toegevoegd en dat gaf mij een voldaan gevoel over het boek. Een aanrader voor een lange (trein)reis of vakantie!

De glamourcode

1  2  3  4  5

De vier zussen Serena, Cate, Camilla en Venetia zijn opgegroeid in een wereld waarin alles te koop is – behalve liefde dan. En al helemaal niet de liefde van hun vader. Lord Oswald Balcons grootste plezier was het treiteren en afbekken van zijn dochters. Nu is hij dood: gestorven na een val van het dak van zijn landhuis.
    De vier zussen staan in het middelpunt van de belangstelling in de glitterwereld van glossy magazines, showbizz en internationaal design: ze zijn tenslotte de Balcon-familie. Er wordt dan ook meteen over gespeculeerd of het wel een ongeluk was. Maar alleen zij weten wat er achter gesloten deuren gebeurt, uit de buurt van de paparazzi.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox