Driedubbele deining RECENSIE

Helen neemt haar twee vriendinnen, Janey en Elizabeth, mee naar een krijttekening van een penis. Ze hoopt zo eindelijk zwanger te worden. Iets meer dan een half jaar later is ze dat ook, maar niet alleen Helen.
De drie personages zijn goed gekarakteriseerd, ze maken een grote ontwikkeling door en zouden echt hebben kunnen bestaan. Jammer genoeg zijn de belevenissen van de drie vriendinnen erg cliché. In veel andere boeken gaat er ook al iemand vreemd of wordt de hoofdpersoon weer herenigd met haar vroegere liefde. Het pluspunt daarvan is dan weer dat het in Driedubbele deining tenminste in een ander jasje wordt gestoken. Het boek heeft veel bladzijdes, maar het verveelt geen enkel moment. Er gebeuren genoeg dingen die je door laten lezen. Dit komt vooral doordat je niet vaak boeken leest met vrouwen die zwanger zijn, laat staan drie. De zwangerschappen worden met veel humor beschreven en af en toe ook met een nodig traantje. Al met al een lekker boek voor iedere vrouw, zwanger of niet.

Driedubbele deining

1  2  3  4  5

Helen, Janey en Elizabeth zijn vriendinnen sinds de dag waarop ze door hun lerares Latijn naast elkaar werden gezet. Ze lopen tegen de veertig, zijn getrouwd of happy single, hebben een leuke baan en ogenschijnlijk is er dus niets dat in hun leven ontbreekt. Of toch wel?
    Helen wil graag een kind en sleept haar vriendinnen mee naar een bedevaartsplek voor onvruchtbare vrouwen, Janey hoopt nu eindelijk die langverwachte promotie te krijgen en Elizabeths enige grote liefde keert terug uit het buitenland. Ineens staat het leven van de drie vrouwen op zijn kop: de meest onverwachte verrassingen dienen zich aan en de vriendinnen worden geconfronteerd met hun diepste verlangens en geheimen. Onder het genot van vele koppen thee en potten vol olijven is het tijd voor verandering...

MEMBER RECENSIES

• De zoon van Artan