Kom terug bij mij RECENSIE

Anna Walsh is opgegroeid in Ierland, maar sinds een aantal jaren heeft ze dit land ingeruild voor een gelukkig bestaan in Manhattan. Ze heeft een goede baan bij een cosmeticabedrijf en is mede dankzij deze baan haar droomman tegengekomen. Er is niets meer dat Anna’s geluk in de weg staat, althans, zo lijkt het.
Door een ongeluk wordt Anna gedwongen om thuis bij haar ouders en jongere zus te herstellen. Omdat haar familie uit excentrieke personen bestaat, wil Anna zodra ze zich beter voelt zo snel mogelijk terug naar Manhattan. Daar lijkt haar leventje gewoon net zo verder te gaan als voor haar vertrek, met één groot verschil; voor Anna voelt niets meer hetzelfde. Ze worstelt met de vraag waar haar man Aidan is gebleven en waarom hij niet reageert op haar mailtjes en telefoontjes. In de loop van het verhaal wordt het voor zowel Anna als de lezer duidelijk waarom Aidan geen contact zoekt met Anna.
Marian Keyes weet haar lezers weer te verassen met deze chicklit. Dit verhaal gaat verder dan alleen een zoektocht naar de ware. Kom terug bij mij bevat diepgaande gebeurtenissen en emoties. Wat begint als een eenvoudige chicklit, verandert steeds meer in een meeslepend drama, waarbij chicklit toch de ondertoon blijft voeren. Dit wordt vooral gerealiseerd door de personages rondom Anna Walsh. Zij houden haar met beide benen op de grond met hun humor, steun en spontane acties.
Kom terug bij mij is het mooiste boek dat ik (tot nu toe) van Marian Keyes heb gelezen!

Kom terug bij mij

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Anna Walsh ligt volkomen uitgeteld op de bank bij haar ouders in Dublin. Ze was zo gelukkig met haar knappe echtgenoot Aidan, haar appartement in Manhattan en haar wereldbaan. Nu kan ze nog maar aan één ding denken: waar is Aidan gebleven? Anna belt en mailt hem elke dag, maar hij reageert niet. Anna besluit terug te gaan naar New York, naar haar huis en haar werk. Daar is het leven er niet eenvoudiger op geworden. Wat is er toch met haar huwelijk aan de hand dat Aidan niet meer met haar wil praten? Nog steeds in de war zoekt Anna het ‘hogerop’.