Ik huur een man! RECENSIE

Ik huur een man (wat een beschamende titel als je in het openbaar leest :-)) is een simpele en makkelijk leesbare chicklit van een nieuwe Nederlandse schrijfster. Eerder werd Conny Regard al genomineerd voor de bekende Jill Mansell-schrijfwedstrijd, maar kwam helaas niet als winnaar uit de bus.
Het verhaal gaat over Jacky (toch wel raar om over “jezelf” te lezen) en haar huisgenoot Jamie. Jacky is nog niet aan de kant geschoven, of ze krijgt al een uitnodiging van haar ex voor zijn aankomende bruiloft. Ze wil zich natuurlijk niet zomaar laten kennen en wil de lekkerste en mooiste man aan de haak slaan om mee te kunnen pronken op het feest. Maar dat is niet zo gemakkelijk. Op advies van een vriendin besluit ze een man te huren! Ze laat zich via een escortbureau vergezellen door een gigolo. En dat niet alleen, ze beleeft ook nog eens de wildste en meest opwindende nacht met deze hunk. Voor één keertje maar! Althans, dat nam ze zich voor… Niet veel later beleeft ze nog een nacht met hem, en nog één… totdat duidelijk wordt wie die gigolo nou eigenlijk is.
Het boek is erg simplistisch geschreven en vooral in het begin kon ik maar moeilijk wennen aan de ietwat geforceerde dialogen. De gesprekken tussen de personages zijn een beetje te flauw naar mijn smaak. Je kan duidelijk merken dat deze schrijfster nog aan het begin van haar carrière staat. Maar dat het een carrière met potentie is, kan ik niet ontkennen. Naarmate het boek vordert, lijkt het alsof de schrijfster zich ontspant en wordt het verhaal ook wat soepeler. Ik had zelfs zin om alsmaar verder lezen om te weten hoe de ontknoping zou zijn. Niet dat die niet erg voorspelbaar was, maar het voor de hand liggende we-leven-nog-lang-en-gelukkig-einde levert nou eenmaal een goed gevoel op.
Verder heeft het boek een Nederlandse setting en dat maakt het verhaal lekker dichtbij huis (voor mij zelfs naast de deur). Ik huur een man is goed voor een relax “bbb-weekend”: in bed, in bad of op de bank met je verstand op nul! Niet meer en niets minder!

Ik huur een man!

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Ruim een half jaar heeft Jacky niets van Allan gehoord als ze een uitnodiging voor zijn bruiloft krijgt. In een sarcastisch briee daagt hij haar uit met haar nieuwe vriend te komen. Maar waar haal je binnen een paar weken een leuke, normale vriend vandaan? Dan besluit Jacky een man te huren. Het is toch maar voor een avondje. Maar wat niet de bedoeling was, gebeurt toch: Jacky wordt verliefd op haar nieuwe 'vriend'!

Conny Regard werd in 2006 genomineerd voor de Jill Mansell-prjis van Flair en uitgeverij Sijthoff.

MEMBER RECENSIES

• Wereldwonderen van punt naar punt