Eten, bidden, beminnen RECENSIE

Ik wil naar Italië, India & Indonesië. Ik wil het zelfde beleven als Liz! Een zoektocht naar genot in Italië, een zoektocht naar spiritualiteit in India en een zoektocht naar balans in Indonesië. Ik wil het net zo beleven als Liz, al heb ik het idee dat ik na het lezen van dit boek in alle drie de landen al ben geweest, terwijl ik er in werkelijkheid nooit was.
Liz neemt je mee op haar zoektocht naar haar ware ik. Ze vertelt je alles wat ze meemaakt en is enorm eerlijk! En zeker die eerlijkheid is iets wat me enorm aansprak. Van sommige dingen verwacht je gewoon dat schrijvers het liever voor zichzelf houden, maar Liz vertelt het je allemaal. Ik heb ook echt het idee dat ik de schrijfster heb leren kennen.
Eten, bidden, beminnen is een boek dat vlot geschreven is en makkelijk wegleest. Het bestaat uit drie delen en na ieder deel moest ik het toch even wegleggen en het verhaal op me in laten werken. Liz wil geen kinderen, gaat scheiden van haar man en besluit na haar scheiding en een heftige relatie die daarop volgde een jaar op zoek te gaan naar zichzelf. In dat jaar verblijft ze vier maanden in de drie landen met een I. In Italië geniet ze volop van al het heerlijke eten en de prachtige taal. In India gaat ze op zoek naar haar God en in Indonesië ontmoet ze de man van haar leven en ontdekt ze echte liefde!
Dit waargebeurde verhaal is voor iedereen een aanrader ondanks dat het geen echte chicklit is. Het is werkelijk een prachtig verhaal waar je helemaal in op kan gaan! Ik ben erg benieuwd naar de verfilming van dit boek door de productiemaatschappij van Brad Pitt met Julia Roberts als hoofdrolspeelster. Dit boek is voor iedereen de moeite waard!

Eten, bidden, beminnen

Elizabeth Gilbert

1 oktober 2011

ISBN 9789023469957
    Uitgever Cargo
    474 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Eat, Pray, Love

Cargo

Reizen

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Op haar dertigste heeft Elizabeth Gilbert alles wat een hoogopgeleide, ambitieuze westerse vrouw zich kan wensen: een aardige man, een heerlijk huis en een succesvolle carrière. Maar in plaats van gelukkig en tevreden te zijn wordt ze overspoeld door paniek, verdriet en verwarring. Er volgt een scheiding, een hevige depressie en een mislukte liefde. En dan besluit Elizabeth een radicale stap te nemen: ze zegt haar baan op en reist een jaar lang alleen de wereld rond. Ze bezoekt drie landen om verschillende aspecten van zichzelf tegen het licht te houden: Italië, waar de kunst van het genieten wordt hooggehouden; India, dat een bron van devotie en meditatie vormt en Indonesië, waar Elizabeth de balans zoekt tussen wereldse genoegens en spirituele diepgang. Daar wordt ze leerling van een oude, tandeloze medicijnman en loopt ze uiteindelijk haar grote liefde tegen het lijf.