De vrouw van de tijdreiziger RECENSIE

"Achtergelaten worden is zwaar. Ik wacht op Henry, niet wetende waar hij is, me afvragend of hij in orde is. Het is moeilijk om degene te zijn die achterblijft."
Voor de goede orde: dit boek is geen chicklit. Ja, het is een liefdesverhaal en er komt (verassing!!) een vrouw in voor, maar ik weet zeker dat mannen ook enorm van dit boek zouden kunnen genieten. Het is een verhaal over de liefde tussen Clare en Henry die, dankzij de genetische afwijking van Henry, waardoor hij door de tijd reist, heel ingewikkeld is. We lezen afwisselend mee met de gedachten van zowel Clare als Henry en bovenaan elk hoofdstuk staat de datum en de leeftijd van Clare en Henry. Omdat het verhaal niet chronologisch verteld wordt, en er dus veel in wordt ''getijdreist'', is het zeker in het begin lastig te bepalen waar in het verhaal je nu zit.
Maar als snel krijg je dat door en dan is het verhaal echt fantastisch: grappig en romantisch, spannend en ontroerend.
Ik weet, het klinkt nu allemaal een beetje science-fiction: een boek over een tijdreiziger. Maar niets is minder waar, Henry is een man van vlees en bloed en tijdreizen is voor hem meer een soort van handicap, geen avontuur.
Ik heb verder nog maar 1 ding te zeggen: Lees dit boek!

De vrouw van de tijdreiziger

1  2  3  4  5

De vrouw van de tijdreiziger is het verhaal van Clare, een studente kunstgeschiedenis, en Henry, een avontuurlijke bibliothecaris. Ze leerden elkaar kennen toen Clare zes was en Henry achtendertig, en trouwden toen Clare drieentwintig was en Henry eenendertig. Onmogelijk, maar waar: zonder dat hij er iets aan kan doen verplaatst Henry zich door de tijd, vooral op voor hem emotioneel zware momenten. Hij verdwijnt zonder het te willen, en zijn avonturen zijn grappig, onvoorspelbaar en verrassend. Samen met zijn grote liefde Clare probeert Henry uit alle macht een leven te leiden zoals ieder ander: met een vaste baan, goede vrienden en een kind. Dat dit alles onder druk staat door iets wat hij niet kan voorkomen en ook niet kan beinvloeden, maakt dit ontroerende verhaal onvergetelijk.

- De vrouw van de tijdreiziger is ook verfilmd met Rachel McAdams en Eric Bana in de hoofdrol

MEMBER RECENSIES