15 minuten RECENSIE

In 15 minuten leeft Alex in de wereld van de reclame. Dat die wereld héél anders is dan de ‘normale’ wereld, merkt ze als haar kleding niet goed genoeg blijkt te zijn en dat er nog wel meer dingen aan haar verbeterd kunnen worden. Als Alex een reclameopdracht krijgt waar ook de beroemde Nederlandse zanger Dylan Winter aan meewerkt, verandert haar leven heel snel en wordt ze zélf het middelpunt van de reclamewereld.
Net zoals het leven van Alex opeens heel voortvarend gaat, zo gaat het boek ook heel voortvarend van start. Een proloog die heel wat voorspelt en een begin dat straalt van de sterren. De ''spanning'' is aan het begin al zó hoog, dat het moeilijk is om op andere plekken in het boek te pieken. Dat gebeurt jammer genoeg dan ook niet. Alex ontwikkelt zich in het boek van een lief meisje dat er graag bij wil horen, tot een echte ''starfucker''. Dat maakt haar niet erg sympathiek en daardoor is het ook moeilijker om je in te leven.  Waar ik me ook aan ergerde waren de clichés die Maaike gebruikt in het verhaal. Van zo''n jonge meid had ik wel vernieuwende dingen verwacht. Vooral in de moderne wereld die in het boek geschetst wordt, horen zulke achterhaalde clichés niet echt thuis.
Het is wél leuk om te lezen hoe het is om beroemd te zijn, wat je allemaal tegenkomt op feestjes en welke problemen je krijgt met de paparazzi. 15 minuten heeft dus wél alle ingrediënten in huis die een chicklit nodig heeft. Beroemdheden, verliefdheden en vriendinnenpraat, het is er allemaal. Het is dus een prima boek om je mee te vermaken als je van chicklit-boeken houdt die oppervlakkig blijven en niet al te diep gaan.

15 minuten

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Alex werkt bij een reclamebureau en leeft in het circuit van openingsborrels, filmstudio's, klassieke auto's, de bladen, hippe goede doelen en tweedehands kleding die 'vintage' heet als er te veel geld voor gevraagd wordt. Via haar werk komt ze in de buurt van de beroemdste en meest sexy zanger van Nederland: Dylan Winter. Even doet ze haar best om zijn charmes te weerstaan. maar ze vindt hem spannend, hij vindt haar grappig en ontwapenend en ze raken verstrikt in een woestwilde affaire.
    Daar beginnen Alex' 15 minuten van roem: ze worden het 'liefdeskoppel van het jaar'; de camera's en paparazzi zijn de bosjes niet meer uit te slaan, showbizzprogramma's buitelen over elkaar heen om ze voor de camera te krijgen en ze krijgen uitnodiging na uitnodiging voor allerhande feestjes, filmpremières en etentjes bij andere bekende mensen. Maar het glamourleven heeft ook een schaduwkant, want wie zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt...

MEMBER RECENSIES

• Rosemary Beach - Het mooiste afscheid