Mijn ex, mijn stalker RECENSIE

Mijn ex, mijn stalker is niet leuk, gelukkig is dat het doel ook niet en weet je aan de hand van de titel al voldoende. Oké, het eerste deel lijkt Paul, de partner van Kate, nog een geweldige vent. Hij is een goede zakenpartner en heeft voldoende geld en hij weet Kate telkens weer voor zich te winnen. De problemen beginnen dan ook pas wanneer Kate bij hem weggaat. De stalker begint met een aantal keer bellen per dag, maar eindigde in het absurde. Hij breekt bij haar in, tapt haar telefoon af en laat op de meest bizarre manieren weten dat hij haar net nog heeft gezien. De stalker gaat compleet haar leven beheersen tot meer dan 10 jaar nadat de relatie uit is. Mijn ex, mijn stalker is dus waar gebeurd en echt helemaal niet zo prettig om te lezen, vanwege het gruwelijke verhaal. Ik vind het zelfs niet lekker weg lezen. Ik denk ook dat dat niet hoeft bij dit verhaal, want je kunt al niet begrijpen dat iemand hier toe in staat is, dus je leest het verhaal op een andere manier. Je wordt in beslag genomen door Kate en haar verhaal. Tip: lees dit boek niet wanneer je alleen thuis bent, want je krijgt haast het idee dat jezelf gestalkt wordt. Kortom: Kate heeft een bijzonder, bijna eng verhaal geschreven.

Mijn ex, mijn stalker

Kate Brennan

1 februari 2009

ISBN 9789089900500
    Uitgever Arena
  • Oorspronkelijke titel:

In his sights

Arena

Biografie

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Kate Brennan was altijd al een beetje terughoudend in de liefde, uit angst om afgewezen te worden. Dus als ze Paul ontmoet, een rijke, charismatische zakenman met veel vrije tijd, is ze aanvankelijk op haar hoede.Na verloop van tijd weet hij haar toch voor zich te winnen, en ze geeft zich steeds meer aan hem over.Maar dan ontdekt ze dat hij haar stelselmatig ontrouw is.Wat haar betreft is de relatie meteen voorbij, maar Paul laat zich niet zo makkelijk aan de kant zetten.Hij breekt in in haar huis, luistert haar telefoon af en duikt regelmatig plotseling op, op plaatsen waar hij niets te zoeken heeft. Hij heeft genoeg geld en connecties om haar voortdurend in de gaten te houden, en haar leven compleet te beheersen... In Mijn ex, mijn stalker laat Kate Brennan zien hoe een doodgewone vrouw ten prooi kan vallen aan een angstaanjagende stalker.

MEMBER RECENSIES

• Feest!