I think I love you RECENSIE

Een flink boek, waarvan het grootste deel zich ongeveer 35 jaar geleden afspeelt. Aan de ene kant lees je over Petra, een pubermeisje wat zich druk maakt om ''erbij te horen'', om het hebben van de juiste vriendinnen en om David Cassidy, het popidool en haar grote liefde. Ze weet alles over hem en samen met haar vriendin Sharon leest ze trouw het David Cassidy Magazine. Aan de andere kant is daar Bill: een jonge journalist, die geen baan kon vinden en daarom tegen zijn zin gaat werken als schrijver bij het David Cassidy Magazine. Maar, het boek gaat ook over de Petra en Bill van nu: Petra vindt een brief waarin staat dat zij de grote David Cassidy quiz heeft gewonnen en besluit dat zij de prijs alsnog wil innen, ook al is er veel tijd verstreken. Het deel wat zich nu afspeelt vond ik erg leuk om te lezen, ook omdat je wel een vermoeden hebt over wat er zal gebeuren. Het personage Sharon is erg leuk in het tweede deel, een personage met veel humor. Maar de weg er naartoe vond ik heel lang. Het verhaal over de jeugd van Petra had wat mij betreft minder uitgebreid gekund. Ik geef toe dat ik David Cassidy niet kende en in eerste instantie dacht dat het een verzonnen popidool was. Toch vond ik de gekte rondom een popidool en hoe de tienermeisjes daar helemaal in opgaan juist leuk om te lezen en herkenbaar. Ook is het goed dat de relaties tussen Petra en haar vriendinnen worden beschreven, omdat dat haar gemaakt heeft tot wie ze later in het boek is. Maar het tweede deel van het verhaal heeft veel meer vaart, meer grappige scènes en het is origineler. Ik denk dat het zeker leuk is om te lezen voor vroegere Davis Cassidy-fans omdat er veel te herkennen valt, zij zullen waarschijnlijk ook het eerste deel van het verhaal al leuk vinden. Ook voor anderen is het een leuk boek, maar het is geen topper.

I think I love you

1  2  3  4  5

Vlak na haar moeders begrafenis vindt Petra in een kast een roze envelop. Er zit een brief uit 1974 in waarin staat dat zij de winnaar is van de Ultimate David Cassidy Quiz. De prijs: een ontmoeting met haar idool in Los Angeles. Haar moeder had de brief destijds verstopt, terwijl zij nota bene alles in het werk had gesteld om de quiz te winnen; álle berichten die Cassidy had geschreven voor het fanclubblad had ze uit haar hoofd geleerd. Wat ze niet wist, was dat al die brieven niet door haar held werden geschreven maar door William Finn, een pas afgestudeerde jongen. Petra besluit haar prijs alsnog te claimen en gelooft dat ze eindelijk de man van wie ze al die jaren hield, zal ontmoeten. En dat is ook zo, maar zal ze hem herkennen?

MEMBER RECENSIES

• Reckless - Levende schaduwen