De perfecte leugen RECENSIE

Lucy heeft een heerlijk leven; ze woont in het mooie Cornwall, heeft een lieve beste vriendin - die ook nog eens haar schoonzus is - en een vriend die haar aanbidt. Maar Lucy draagt een geheim met zich mee. Ze praat niet over haar familie of over haar verleden. Op een dag ziet ze een man die er hetzelfde uitziet als de man die haar haar jeugd heeft afgenomen en ze besluit te vluchten. Ze wil geen afscheid nemen van haar heerlijke leven in Cornwall, maar ze heeft geen andere keuze, ze moet weg. Met haar beste vriendin Eliza gaat ze naar Londen voor het concert van Leonard Cohen. Wanneer ze na het concert uitgeput in de hotelkamer aankomen en Eliza na lang napraten over het concert in slaap valt, ziet Lucy dit als de perfecte kans om te vluchten. In Londen koopt ze een kaartje naar Zuid-Frankrijk, waar ze meerdere kaartjes naar diverse bestemmingen koopt. Niemand mag haar vinden. Ze komt uiteindelijk aan in Venetië, de stad waar ze samen met haar moeder van droomde om naar toe te gaan - maar nu is ze alleen en op de vlucht voor haar verleden. Zal haar verleden haar inhalen of kan ze nu eindelijk afrekenen met alles waar ze zo bang voor was? De perfecte leugen is opgedeeld in twee delen; het eerste deel gaat over het leven van Lucy in Cornwall en het tweede deel gaat over het leven van Lucy nadat ze gevlucht is. Er zijn verschillende hoofdstukken over Marianne. In het begin weet je niet wie zij is, maar hier kom je al snel achter. In het tweede deel van het boek zijn er hoofdstukken vanuit het perspectief van Eliza geschreven. Deze verschillende hoofdstukken zijn niet storend tijdens het lezen, omdat er duidelijk wordt aangegeven vanuit welk personage het hoofdstuk geschreven is. Als je eenmaal begonnen bent aan het boek kun je het met moeite wegleggen, want je wilt heel graag weten hoe het verder gaat met Lucy. Ik ben pas kort geleden begonnen met het lezen van de boeken van Emily Barr en ik ben aangenaam verrast. Ze heeft een fijne schrijfstijl en weet de spanning goed op te bouwen. Als je van de boeken van Suzanne Vermeer houdt is De perfecte leugen een Chicks & Crime die je zeker gelezen moet hebben!

De perfecte leugen

Emily Barr

24 september 2010

ISBN 9789022556252
    Uitgever Boekerij
  • Oorspronkelijke titel:

Perfect Lie
  • Ondertitel:

Je kan wel vluchten, maar hij vindt je toch...

Boekerij

Thriller & Spanning

1  2  3  4  5

Voor Lucy Riddick is Venetie altijd een droombestemming geweest. Een droom die werd geinspireerd door de romantische poster aan de muur van haar moeders keuken. Venetie lijkt Lucy de ideale plaats om jezelf te verliezen. En dat is precies wat ze nodig heeft wanneer het grote geheim dat ze al jaren voor haar geliefde en haar vrienden verborgen houdt, dreigt uit te komen. Ze moet verdwijnen, en snel.Lucy pakt haar koffers en vlucht naar Italie haar dierbaren verbijsterd achterlatend. Maar stel dat degene voor wie ze al die tijd bang was haar ook in Venetie blijft achtervolgen? Moet ze verder vluchten, of is het tijd om eindelijk haar verleden onder ogen te zien?