Tradities RECENSIE

Reed Brennan en haar vriendinnen uit Billings House zijn alweer toe aan het zesde boek uit de Privé-reeks. Van bladzijde één tot het allerlaatste einde zat ik weer gekluisterd aan de nieuwe gebeurtenissen op het onstuimige Easton en de rijke verwende leerlingen. Easton heeft inmiddels een gematigde reputatie met twee dode leerlingen in een jaar tijd. Reed is nog maar net bekomen van de dood van haar aartsvijand Cheyenne, als zij tot nieuwe voorzitter van Billings House wordt verkozen en opeens alle macht in handen heeft. Opeens zwaait Reed met de scepter en luistert iedereen naar wat zij te vertellen heeft. Maar... ook bij obstakels is het Reed van wie verwacht wordt dat zij de problemen magisch doet laten verdwijnen. Tot ontsteltenis van haar vriendje Josh, lijkt Reed zich meer en meer te ontpoppen tot een échte Billings Girl en raakt ze steeds verder verwijderd van haar eigen overtuigingen.
Het zesde deel in deze zinderende reeks leest zálig weg. De gebeurtenissen zijn weliswaar minder "dodelijk" dan in de eerdere delen, dit keer is het de gedaanteverandering van Reed die de boventoon voert. Het verhaal is echter nog even spannend en smullend als in de vorige delen. Ik heb dit boek met veel plezier gelezen; ik was zó verdiept in het verhaal, dat ik maar met moeite mijn boek kon wegleggen. De boekjes zijn allemaal erg dun en hebben altijd een open einde, maar dat is juist waarom het altijd zo naar meer blijft smaken. Als je eenmaal aan deze serie bent begonnen, is het net als met je favoriete televisieserie - je wilt blijven doorgaan tot het einde en tegelijk wil  je dat het nooit stopt. En dat is met Tradities niet anders. Dit boek behoort tot de top van spannende tienerboeken! En ik mag dan wel geen tiener meer zijn: óók ik ben een fan van de eerste orde!

Tradities

Kate Brian

1 september 2010

ISBN 9789047512639
    Uitgever Van Goor
    232 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Legacy
  • Ondertitel:

Deel 6

Van Goor

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Het Billings House heeft een nieuwe voorzitter nodig, en wie kan dat beter zijn dan Reed Brennan, de ultieme Billings Girl? Als voorzitter heeft Reed opeens meer macht dan ze ooit kon bedenken. Ze heeft toegang tot geheime informatie en er gaan deuren voor haar open die voor anderen gesloten blijven. Haar belangrijkste wapen is het Billings-netwerk van machtige oud-studentes die te allen tijde voor haar klaarstaan. Wanneer de studenten erachter komen dat Easton als enige particuliere school niet is uitgenodigd voor het prestigieuze en ultraexclusieve Legacy-feest, richt iedereen zich tot Reed. Zij moet ervoor zorgen dat Easton weer op de lijst komt te staan, maar hoe?

- Leetijd: 12+