The Change-Up (DVD) RECENSIE

Twee beste vrienden (Dave en Mitch) hebben een totaal tegenovergesteld leven. Dave is een advocaat die hard werkt om partner te worden, is getrouwd en heeft drie kinderen. Mitch is een acteur, wat in zijn geval betekent: af en toe een C-rol en continu stoned zijn. Wanneer ze na een avondje stappen in een fontein staan te plassen hebben ze het erover hoe graag ze met elkaar willen ruilen. De volgende dag blijkt dat hun ‘wens’ is uitgekomen. Ze schrikken zich rot en proberen de fontein terug te vinden om het terug te draaien, maar de fontein is verdwenen.

Vanaf de eerste minuut is The Change-Up al grappig. Ik had van tevoren wel verwacht dat het een leuke film zou zijn, maar een beetje cliché en een al bekend verhaal. Maar de cast is zo komisch en de verhaallijn is toch weer net een beetje anders dan de films die we al kennen op dit gebied (denk aan Freaky Friday en 17 again). Af en toe is het een beetje grof, maar het is heel moeilijk om deze film niet leuk te vinden. Natuurlijk is het allemaal vanaf het begin voorspelbaar, maar het is zo leuk geacteerd en uitgevoerd dat dat helemaal niet uitmaakt.

Ik heb van begin tot eind genoten en hardop gelachen. Wat een heerlijke film.

Hou jij van komediefilms als The Change-Up? Of heb je liever een ander genre?

The Change-Up

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Als kinderen waren Mitch (Ryan Reynolds) en Dave (Jason Bateman) onafscheidelijke tegenpolen. Boezemvrienden voor het leven. Als volwassenen zijn ze langzaam uit elkaar gegroeid. Nu is Mitch jaloers op Dave, met zijn mooie vrouw en zijn vetbetaalde baan. En Dave hunkert naar het luilekkerleventje van Mitch, zonder verantwoordelijkheden of verplichtingen. Dan belanden ze, door een speling van het lot, plots in elkaars lichaam. Is het gras altijd groener aan de overkant? Kunnen ze hun oude leventje terugvinden voor ze dat van hun vriend compleet om zeep helpen? Van de regisseur van Wedding Crashers en de schrijvers van The Hangover.

- Verkrijgbaar als Blu-Ray en DVD
    - Bekijk hier de trailer van The Change-Up: