The Lucky One (DVD) RECENSIE

Ik had verwacht dat The Lucky One een hele mooie film zou zijn daar ik meerdere boekverfilmingen van Nicholas Sparks gezien heb die me stuk voor stuk naar de keel grepen. Maar The Lucky One was voor mij - jammer genoeg - echt een tegenvaller…

Het verhaal gaat over marinier Logan Thibault die ternauwernood zijn missie in Irak overleeft. Dit heeft hij te danken aan een foto van een vrouw die hij vond in de oorlog tussen het puin. Eenmaal teruggekeerd in Amerika besluit Logan koste wat kost de onbekende vrouw te vinden die zijn leven heeft gered om haar te bedanken hiervoor. Uiteindelijk vindt hij haar, maar als hij haar het hele verhaal wil vertellen - wat er nogal hakkelend uitkomt - denkt de vrouw, Beth, dat hij komt solliciteren op de openstaande vacature in hun dierenmotel. Hij besluit het verhaal te laten rusten tot een later moment en neemt de baan aan. Beth is in eerste instantie heel negatief naar Logan toe, maar in de loop van de tijd lijkt er iets moois op te bloeien tussen de twee. Zou dit ook standhouden als Beth achter zijn echte verhaal komt? En hoe zit het met Beth’s jaloerse ex-man?

Het verhaal lijkt zo mooi: een door de oorlog getraumatiseerde jongeman gaat op zoek naar de vrouw die - zonder dat ze het zelf weet - zijn leven in de oorlog heeft gered. De twee worden verliefd, maar moeten wel de nodige obstakels onderweg zien te overleven… Het mooie verhaal greep me echter geen moment. Het eerste woord wat me te binnen schiet als ik terugdenk aan de film is: nep. En super Amerikaans. Het zou een hele romantische film moeten zijn, maar de romantiek komt in de verste verte niet oprecht over. Het was allemaal heel erg gemaakt en er was geen sprake van chemie tussen de twee hoofdrolspelers. Daarnaast was het acteerwerk niet om over naar huis te schrijven, was de film echt veel té voorspelbaar, om nog maar niet te spreken over de nepheid van de rivierscène aan het eind van de film (en dan keek ik hem nog niet eens op het grote witte doek). The Lucky One krijgt van mij twee hartjes vanwege het actuele thema en mooie verhaal, maar zeker niet vanwege de uitvoering. Meer dan een zondagmiddagfilm is het niet. Sorry.

Heb jij weleens een boekverfilming van Nicholas Sparks gezien? Zo ja, welke?

The Lucky One

1  2  3  4  5
    (18 stemmen)

Zac Efron, Taylor Schilling en Blythe Danner spelen de hoofdrollen in dit sterke, romantische verhaal naar de bestseller van Nicholas Sparks. Na zijn terugkeer uit Irak gaat marinier Logan Thibault (Efron) in North Carolina op zoek naar de onbekende vrouw op de foto die tijdens de oorlog zijn leven redde.

- Gebaseerd op het gelijknamige boek van Nicholas Sparks
    - Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer: