Monster High (DVD) RECENSIE

Alhoewel deze DVD voor kinderen vanaf 6 jaar bedoeld is, vond ik het als 21-jarige toch ook best aardig om naar te kijken. Monster High: Monster meiden is een animatiefilm over een high school waar monsterkinderen op zitten: zo hebben we onder andere Draculaura (inderdaad, de dochter van Dracula), Frankie Stein (uiteraard gebaseerd op Frankenstein) en Deuce Gorgon met allemaal slangetjes aan zijn hoofd (precies...geinspireerd door Medusa!). En zo zijn er nog meer grappige feitjes in de film verwerkt die kinderen niet zo snel zullen opvallen, maar volwassenen des te meer. Zo was er bijvoorbeeld ook een personage gebaseerd op Cleopatra die de hele tijd 'oh, mijn Ra!' riep, in plaats van 'oh, mijn God!. Voor volwassenen is het dus ook best een leuke film om samen met the kids te kijken.

Naast deze monsterlijke school is er nog een school in het dorp waar de 'normies' opzitten. Dit zijn doodnormale, menselijke pubers. Al jaren worden de leerlingen op Monster High gewaarschuwd dat ze tijdens Halloween binnen moeten blijven, omdat de 'normies' rond deze tijd op ze jagen. Frankie Stein ontdekt dat dit vroeger heel anders was, en dat de 'normies' en monsters dit feest toen vreedzaam samen vierden. De meiden van Monster High besluiten dat het tijd is om Halloween weer gezamenlijk te vieren en het misverstand uit de lucht te helpen. Dit gaat niet zonder slag of stoot, want de conflicten tussen de 'normies' en de monsters lopen ondertussen hoog op.

De film is totaal niet eng (de monsters zijn eigenlijk heel lief) en er zit een duidelijke, goede morele boodschap in: wees jezelf, wees uniek en accepteer een ander zoals hij is. Er zijn veel verschillende karakters in de film, ik kan me voorstellen dat ik het als kind heel erg leuk had gevonden om Monster High te kijken met alle deze leuke, verschillende en toegankelijke personages. En dan natuurlijk vervolgens met je vriendinnen discussiëren over het feit welk personage toch echt het allerleukste is! Het verhaal in de film is duidelijk te volgen. Ik heb wel eens betere animatiefilms gezien, dus daarom zou ik het ook niet bestempelen als een absolute must-see, maar voor de doelgroep is het een prima film voor een middagje amusement.

Ken jij Monster High al? Ga je deze DVD kijken?

Monster High

1  2  3  4  5

In Monster High: Monster Meiden wordt een oud conflict tussen "Normies" en monsters opgerakeld en het ziet er naar uit dat het spannend gaat worden. Jarenlang worden scholieren op Monster High gewaarschuwd dat Halloween een nacht is waarop ze binnen moeten blijven en te allen tijde conflicten moeten vermijden. Frankie en haar vrienden ontdekken echter dat meiden en "Normies" het vroeger superleuk vonden om deze feestdag samen te vieren. De meiden besluiten de tijd terug te draaien en gebruiken de nacht om hun individualiteit te vieren en om te laten zien dat het goed is om in jezelf te geloven: Wees jezelf. Wees uniek. Wees een Monster.

- Verkrijgbaar op DVD