Ruby Sparks (DVD) RECENSIE

Calvin (Paul Dano) is een jonge schrijver die al vroeg in zijn carrière succesvol is geworden. Na zijn eerste boek heeft hij nogal moeite met het schrijven van een nieuw boek. Vrouwen zijn alleen maar geïnteresseerd in hem vanwege zijn succes, waardoor zijn liefdesleven ook voor geen meter loopt. Na wat sessies met zijn therapeut en een inspirerende droom, creëert hij het personage Ruby (Zoe Kazan). Wat hij niet had verwacht is, dat het personage dat hij op papier creëerde een week later in zijn keuken zou staan. Aanvankelijk denkt Calvin dat hij gek wordt wanneer hij Ruby in zijn huis ziet, maar het blijkt dat Ruby echt is en dat de dingen die hij over haar had geschreven, werkelijkheid waren geworden. Ruby is er van overtuigd dat zij en Calvin een relatie hebben en Calvin gaat daar maar al te graag in mee. Maar is deze liefde wel echt? En kun je iemand dwingen van je te houden?

De makers van Little Miss Sunshine hebben met Ruby Sparks een waardige film neergezet. Ruby Sparks is een grappige en romantische film, waarin je een wijze les leert over de liefde. Met de wat minder bekende acteurs Paul Dano en Zoe Kazan ging het er niet om wie er in de film speelden, maar hoe ze in de film speelden. De acteurs hebben zich goed ingeleefd in hun rol. De onzekere, jonge schrijver en zijn aantrekkelijke en later eigenwijze muze kwamen erg overtuigend over. Leuk om te weten is dat actrice Zoe Kazan, het script voor de film heeft geschreven. Ze acteert als het ware in haar eigen film.

Over het algemeen is Ruby Sparks een film met veel humor, die hier en daar wel een beetje werd overdreven. Het einde was een enigzins cliché, maar door het sterke voorafgaande verhaal, maakte dat de film er niet slechter op. Als je zin hebt in iets anders dan een standaard romantische komedie, dan is Ruby Sparks een aanrader.

Heb jij Little Miss Sunshine gezien? Zo ja, wat vond je ervan?

Ruby Sparks

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Wanneer de romanschrijver Calvin (Dano) worstelt met een ‘writer’s block’ en een moeizaam liefdesleven, creëert hij het mooie, fictieve personage Ruby (Kazan) ter inspiratie. Ruby brengt echter niet alleen zijn werk tot leven… ze komt ook zelf tot leven! Ineens heeft Calvin een echte relatie met zijn vroegere virtuele vriendin en moet hij beslissen of hij dit liefdesverhaal zelf verder schrijft of dat hij het laat gebeuren. Ruby Sparks is een grappige, hartveroverende film met mooie acteerprestaties van Annette Bening, Antonio Banderas en Elliott Gould.

- Bekijk hier de trailer van Ruby Sparks:

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton