Los Amantes Pasajeros (DVD) RECENSIE

Kleine waarschuwing voor je begint met lezen: hou jij van aparte, artistieke films? Nee? Bespaar je dan de moeite van het lezen van deze recensie of het kopen/huren van de DVD! Deze film is namelijk in alle opzichten compleet gestoord.

Op een vlucht naar Mexico blijkt dat er iets mis is met het landingsgestel. Hierdoor dreigt het vliegtuig neer te storten. De crew wil dit graag geheim houden voor de passagiers, maar die krijgen het al snel in de smiezen. Terwijl de piloten een oplossing zoeken houden de stewards de passagiers bezig, want de stewardessen liggen te slapen (ja, dat is inderdaad vreemd, maar don’t ask, zie de waarschuwing hierboven). Drank, drugs, seks en een playbackshow inclusief choreografie lijken de uitkomst te bieden.

Het volledige personeel drinkt en neemt drugs tijdens hun werk, maar dat lijkt geaccepteerd te worden. Om passagiers rustig te krijgen gooien de stewards pillen door hun drank. Piloten en stewards doen het allemaal - al dan niet stiekem - met elkaar (seksuele voorkeur schijnt ook geen issue te zijn). Ook de passagiers zijn - op zijn zachts gezegd - excentriek te noemen.

Ik had een tijd geleden de trailer van deze film al gezien en ik ben niet vies van de ietwat ‘out of the box’ films, maar er zijn wel grenzen. Deze film was denk ik toch wat artistieker dan dat ik ben. Dat geeft natuurlijk niet, maar ik vond het allemaal wel heel erg vreemd. Toch heb ik op sommige momenten ook wel gelachen omdat het zó stom is, dat het hilarisch wordt.

Lastig om een eindoordeel te vormen, omdat deze film je toch echt wel moet liggen wil je hem waarderen. Mijn eindoordeel is 2 hartjes, maar als je van ‘dit soort films’ houdt, dan is het toch wel een aanrader omdat hij wel komisch is.

Van wat voor soort films houd jij?

Los Amantes Pasajeros

• Verschenen (film):

30 september 2013

EAN 8716777946657
    Speelduur: 90:00 minuten
  • Distributeur:

A-Film
  • Cast:

• Regisseur:

Pedro Almodóvar

Komedie

1  2  3  4  5

De passagiers van vlucht 2549 richting Mexico Stad krijgen de schrik van hun leven als het toestel door een technisch mankement dreigt neer te storten. De piloten proberen een oplossing te bedenken om een crash te voorkomen en ondertussen probeert het overige vliegtuigpersoneel het de passagiers zo aangenaam mogelijk te maken. Dit resulteert in hilarische en excentrieke scènes die je van het begin tot het einde meenemen in deze funtrip van Almodóvar.

- Verkrijgbaar op DVD en Blu-Ray
    - Bekijk hier de trailer van Los Amantes Pasajeros: