Recensie: Fifty Shades Of Grey (BIOS) RECENSIE

Waarschijnlijk kent iedereen het verhaal inmiddels wel, maar ik zal het nog even kort voor je samenvatten. Anastasia Steele gaat de bekende Christian Grey interviewen voor haar vriendin en huisgenoot Kate. Ze raakt erg onder de indruk van deze mooie en intimiderende man; ze beseft zich dat ze meer van hem wil. Als hij haar daarna opzoekt op haar werk, weet ze niet wat haar overkomt. Langzaam maar zeker komen ze dichter bij elkaar, ook al geeft Christian een paar keer aan dat zij beter af is zonder hem. Even daarna geeft Christian toe dat hij haar ook wil, maar dan wel onder zijn eigen voorwaarden. Het is voor Ana dan ook schokkend als ze een contract onder haar neus geduwd krijgt. Ze aarzelt als ze zijn aparte smaak leert kennen. Mr. Grey, die zichzelf vijftig tinten verneukt noemt, heeft een levensstijl waarbij hij alles onder controle wil hebben.

Iedereen heeft het erover: Fifty Shades Of Grey is te zien in de bioscoop. Na het lezen van de drie boeken was ik erg benieuwd naar de film. Ik had uiteenlopende recensies gelezen en verwachtte daarom niet veel van deze film. Misschien komt het door mijn lage verwachtingen dat ik het toch een erg leuke film vond. Van tevoren had ik mijn bedenkingen bij Mr. Grey, maar tijdens de film ben ik een beetje verliefd op hem geworden. Wat een knapperd! Daarnaast vond ik de seksscènes erg goed in elkaar gezet. Als je de boeken hebt gelezen, valt de hoeveelheid seks in de film reuze mee. Over het algemeen vind ik het verhaal niet echt sterk, dat vond ik bij de boeken al, maar het is een vermakelijke film. Het verraste me dat er ook veel grappige stukjes in zaten waarbij ik echt heb moeten lachen. Ik had verwacht dat het een platte film zou worden waar veel seks in voor zou komen, maar de film bevatte juist humor en passie, en op het einde moest ik toch wel even slikken.
De enige minpunten aan deze film vond ik het acteerwerk van Dakota Johnson (Anastasia Steele), ik vond haar echt ontzettend irritant, en ik vond de film iets te lang duren. Daarbij snap ik dat de film bizar kan overkomen als je de boeken niet hebt gelezen. Als je de boeken wel hebt gelezen, zou ik de film zeker gaan bekijken. Ik vond de film zelfs beter dan het boek, en dat heb je mij nog nooit horen zeggen.

Bekijk hier de trailer:

Fifty Shades Of Grey

1  2  3  4  5
    (12 stemmen)

Fifty Shades of Grey is de spraakmakende verfilming van de bestseller Fifty Shades of Grey (Vijftig Tinten Grijs) die is uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Sinds de eerste uitgave is de Fifty Shades trilogie in 52 verschillende talen vertaald en zijn er wereldwijd meer dan 90 miljoen boeken verkocht. Het is één van de best verkochte boekenreeksen ooit.

Bekijk hier de trailer: