Recensie: Miss Julie RECENSIE

Miss Julie is een kostuum film over Julie de dochter van een graaf die haar uiterste best doet om John de bediende van haar vader te vernederen en tegelijk te verleiden.

Miss Julie is afgeleid van een toneelstuk en dat is wel te merken aan de film. De film speelt zich maar op één locatie af in een tijdsbestek van een paar uur. Ik hou ontzettend van kostuum films en Colin Farrell is een geweldige acteur. Dus ik was erg benieuwd naar de film. Maar om maar gelijk met de deur in huis te vallen ik vond de film vreselijk! Julie is echt één van de vreemdste karakters die ik ooit heb gezien. In het begin lijkt Julie gewoon een rijk meisje die verveeld en sadistisch is. Maar er is geen touw aan vast te knopen want even later lijkt ze John te willen verleiden maar even later weer niet. Dan lijkt ze wel verliefd op hem maar daarna haat ze hem. Dan is ze zelfverzekerd en even laten depressief. Het is allemaal erg verwarrend! Vooral haar hysterische scenes waren ongelooflijk irritant en slecht geacteerd.

Colin Farrell is een goede acteur in deze film en zelfs Julie (Jessica Chastain) heeft haar goede acteur momenten maar dat mocht de film niet redden. De film is saai, vreemd, irritant en vooral erg verwarrend! Geen aanrader dus...

Miss Julie

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Een zwoele zomernacht in de jaren tachtig van de negentiende eeuw. Op een Iers landgoed is de graaf op vakantie en viert zijn personeel feest in de stallen. Tussen Julie, de dochter van de graaf, en John, zijn knecht, lopen de spanningen langzaam op. Ze dansen en drinken, verleiden en manipuleren elkaar. Het is een spel van aantrekken en afstoten, soms grof, dan weer teder. Hoewel een gezamenlijke toekomst door de klassenverschillen onmogelijk lijkt, groeit hun verlangen. Alleen een wanhoopsdaad kan hen echter bevrijden van de sociale conventies.

Bekijk de trailer hier: