Recensie: Onder Het Hart RECENSIE

Mascha (Kim van Kooten) werkt in een vlindertuin wanneer ze Luuk (Koen De Graeve) ontmoet, een huisarts. Beide hebben ze niet veel geluk in de liefde, maar toch klikt het tussen hen. Al snel volgen er afspraakjes en worden ze hopeloos verliefd op elkaar. Ook al zit het geluk in de liefde deze keer mee, een ernstige ziekte haalt Mascha en Luuk onmiddellijk van hun roze wolk.

Het verhaal dat Mascha en Luuk willen overbrengen in 'Onder het hart' is mooi en ontroerend. Iedereen die ooit te maken heeft gehad met een familielid of een kennis met een ernstige ziekte, zal zich kunnen vinden in de slopende periodes die een ziekte met zich meebrengt. Daarom denk ik ook dat deze film veel mensen zal raken. Het verhaal zou daarom 5 hartjes van mij krijgen, maar toch kwam ik er niet echt 'in'. Ik vind dat veel scenes te snel gaan en daardoor diepgang missen, dat vind ik jammer. Ook vind ik dat muziek altijd veel kan doen in een film, zoals bepaalde emoties beter overbrengen. Die ondersteunende en versterkende muziek miste ik, waardoor de emoties van Mascha en Luuk een beetje oppervlakkig bleven en mij niet erg raakten. 'Onder het hart' krijgt 2 hartjes van mij.

Onder Het Hart

1  2  3  4  5

Onder het Hart gaat over Masha, een biologe van 37 jaar, niet op haar mondje gevallen en vaker gekwetst in de liefde. Zij ontmoet Luuk, een gedreven huisarts van 47 jaar met twee tienerdochters en met, redelijk recent, een ex-vrouw.

Tijdens een bezoekje aan een vlindertuin loopt hij door een onhandige manoeuvre de vrouw van zijn dromen tegen het lijf: Masha, die in die vlindertuin werkt. De aantrekkingskracht tussen de twee is onweerstaanbaar. De oplaaiende verliefdheid overvalt niet alleen het koppel. Luuks dochters hebben grote moeite om hun vaders nieuwe vriendin te accepteren en ze hebben last van een loyaliteitsconflict omdat ze niet willen kiezen tussen hun ouders. De moeder wil de nieuwe situatie én haar plaatsvervangster niet accepteren. Ondanks de spanningen in het gezin zetten Luuk en Masha de stap om samen een nieuw leven op te bouwen. Uitgerekend dan slaat het noodlot toe.