Recensie: Mall Cop 2 RECENSIE

Paul Blart is een man die zijn job in de beveiliging heel serieus neemt. Hij werkt in een winkelcentrum en is er van overtuigd dat een beveiligingsagent minstens even veel waard is als iedere andere agent.

Wanneer hij in Vegas wordt uitgenodigd voor een conferentie i.v.m. beveiliging twijfelt hij dan ook geen moment en haast zich met zijn dochter naar Las Vegas. Aangekomen in het hotel ontmoet hij een oude vriendin en collega- beveiligingsagent die vermoedt dat Paul misschien wel eens de mysterieuze gastspreker zou kunnen zijn. Opgewekt verkent Paul het hotel terwijl zijn dochter hetzelfde doet met een medewerker waarmee ze het goed kan vinden. Na enige tijd ontdekt Paul wie de echte gastspreker is en ondanks het feit dat hij enigszins teleurgesteld is, is hij niet van plan dit te tonen. Zijn dochter maakt intussen nader kennis met de hotelmedewerker en op een feestje ontdekken ze iets waar ze misschien beter niet van af hadden moeten weten. Ze komen terecht in een benarde situatie, maar gelukkig zijn haar vader op de segway en zijn collega’s niet ver uit de buurt.

Omdat ik de eerste film niet gezien heb was ik even ongerust dat ik misschien dingen niet zou begrijpen uit de film, maar dit was helemaal geen probleem. Naar gebeurtenissen uit de vorige film die belangrijk zijn in deze film wordt even teruggeblikt en daar heb je als kijker genoeg aan. In het begin van de film is meteen duidelijk dat Paul Blart een bijzonder en erg aanwezig type is. Hij is actief, enthousiast en neemt zijn job als beveiligingsagent erg serieus. Zijn dochter is eerder een rustig type die zich soms wat schaamt voor de vreemde acties van haar vader.

Door de film heen komt Paul in diverse grappige situaties terecht die soms ook wat te ver gaan. Volgens mij zijn er geen vijf serieuze minuten in de film. Echt alles wordt in het belachelijke getrokken, soms was dat heel grappig maar af en toe had ik ook het gevoel dat het wat minder mocht. Er waren ook gebeurtenissen die je zag in terugblikken naar de eerste film en die nu weer voorkwamen, dit waren vaak wel hele grappige dingen die ook overduidelijk bij Pauls karakter pasten.

Op het gebied van spanning is deze film geen echte aanrader. Het gaat om een komedie dus zoals te verwachten was waren de “spannende” momenten eerder grappig dan spannend. De scènes met Pauls dochter zijn iets serieuzer en hebben een hoger spanningsniveau maar met haar vader in de buurt duurt dat natuurlijk nooit lang.

Paul Blart: Mall Cop 2 is een film die ik vooral zou aanraden aan families en aan mensen die houden van absurde humor. Het is een film die leuk is om te kijken met het gezin omdat ook de kinderen deze, soms flauwe, grapjes, zullen begrijpen. Ondanks het feit dat de film er voor mij soms wat te ver ging en hij daardoor niet altijd even grappig was, heb ik er wel van genoten en mezelf er lekker bij kunnen ontspannen.

Deze film krijgt van mij 3 hartjes omdat hoewel ik de humor er soms overdreven vond, het wel ging om een Paul Blart film. Het type is nu eenmaal bijzonder en dit kunnen ze uiteraard niet veranderen in een tweede film. Wel hadden ze iets minder kunnen overdrijven op het vlak van humor maar ik ben er zeker van dat er veel kijkers deze film geweldig zullen vinden!

Paul Blart - Mall Cop 2

1  2  3  4  5

Na zes jaar winkelcentra bewaken, mag Paul Blart eindelijk op vakantie. Hij vertrekt met zijn dochter naar Las Vegas voor ze gaat studeren. Maar veiligheid gaat nooit op vakantie en wanneer de plicht roept komt Blart in actie.

Bekijk de trailer hieronder: