Recensie: Magic Mike XXL RECENSIE

Mike heeft zijn eigen bedrijf en werkt hard. Dat hij het dansen en strippen mist, wordt gelijk duidelijk als hij losgaat als op de radio in zijn werkplaats een aanstekelijk liedje klinkt. In één oogopslag is duidelijk dat hij de kunst nog niet verleerd is. Als zijn goede vriend Tarzan belt, is dat het startsein om ook alle andere vrienden van Kings of Tampa te benaderen om nog één keer te knallen met de hele groep op een belangrijke strippersconventie. Om daar te komen volgt een roadtrip. En zoals het hoort bij een roadtrip, maken de mannen onderweg natuurlijk van alles mee…

Sequels hebben de reputatie over het algemeen minder goed te zijn dan het eerste deel van een film. Ook bij Magic Mike XXL is dat helaas beslist het geval, daar moeten we niet omheen draaien. We zouden het uitvoerig kunnen hebben over het gebrek aan diepgang van de personages, vergeleken met het eerste deel. Over het ontbreken van een fatsoenlijk plot. Over slecht uitgewerkte verhaallijntjes. Over overeenkomsten met vele andere roadmovies, en dus weinig originaliteit. Al die dingen zijn absoluut waar. En spannend, in de zin van dat je van bepaalde verhaallijnen dolgraag wilt weten hoe het afloopt, is het verhaal ook niet.

Maar is dat waarvoor zowat de gehele vrouwelijke wereldbevolking naar de bioscoop toog en waarvoor we massaal de dvd van deze film kijken? Natuurlijk niet! Laten we wel zijn, Magic Mike XXL is een parade van zéér goed gelukte heren, opzwepende muziek, mooie dansmoves en hier en daar de nodige humor. Niet meer, maar zeker ook niet minder. En daar is helemaal niets mis mee. In de trailer, op de posters en op de omslag van de dvd pretendeert de film ook niets anders dan dat. Alle reclame-uitingen voor deze film laten vooral gespierde lijven zien, dus het is vanaf het begin duidelijk wat je mag verwachten.

Naast alle mannen in Magic Mike XXL, zet  Jada Pinkett Smith als Rome haar personage heel goed neer.  Een sterke vrouw die de touwtjes in handen heeft, was precies wat de film nodig had als tegenhanger voor al het aanwezige testosteron!

Kortom, deze film is een aanrader voor een gezellig vriendinnenavondje op de bank. Geen hoge verwachtingen, verstand op nul, bak popcorn op schoot, cocktail in de hand en Magic Mike XXL in de dvd-speler, dan wordt het helemaal leuk!

Magic Mike XXL

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Magic Mike XXL begint drie jaar nadat Mike besloot te stoppen met strippen. Nu lijkt het erop dat de overgebleven 'Kings of Tampa' ook bereid zijn de handdoek in de ring te gooien. Maar dan wel op hun manier: met één laatste optreden in Myrtle Beach, samen met legendarische headliner Magic Mike in de spotlights.

Bekijk de trailer hier: