Recensie: Eddie The Eagle RECENSIE

De film Eddie The Eagle is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. We gaan terug naar Engeland en de Olympische Spelen. Met in de hoofdrol Taron Egerton, bekend van The Kingsman, die Eddie speelt. Ook speelt Hugh Jackman, die Bronson speelt, een grote rol in de film. Met twee grote topnamen zoals deze kan het bijna niet mis gaan.

Eddie is eigenlijk een beetje het sulletje. Hij wil maar wat graag naar de Olympische Spelen en wil er werkelijk alles voor doen om dit te laten lukken. Keer op keer mislukt het, tot hij het ultieme plan heeft gevonden. Maar gaat dit Eddie wel lukken? Hij is niet zoals alle andere olympische sporters…

Ten eerste complimenten voor de acteurs. Ik had nooit verwacht dat Taron Egerton zo’n rol zo ontzettend goed kon spelen. Hij speelt Eddie ontzettend goed. Zijn uitdrukkingen, zijn manier van doen, zijn manier van acteren, zijn manier van emoties uiten… Ja, Taron heeft mij zeker weten heel goed overtuigd met zijn acteerwerk. Hugh Jackman speelt zoals altijd gewoon zijn rol goed. Vaak is er niks op aan te merken en dat is ook deze keer niet het geval. Jackman speelt een rustige rol en laat zien dat hij goed in staat is om een serieuze rol goed neer te zetten. De hele film lijkt gewoon perfect in elkaar te zitten.

Een nadeel is de trailer, die komt niet helemaal goed over voor mijn gevoel. Het verschil tussen de trailer en de film is enorm groot. Waar de trailer weinig bij mij losmaakte, kreeg ik bij de film echt het feelgood-gevoel, zoals het moet. Ik had nooit verwacht dat Eddie The Eagle mij zo zou raken. Ik heb de film met een enorme glimlach bekeken en kan hem aanraden aan iedereen die houdt van een feelgood-film. Hij is zeker bioscoopwaardig en ik ben enorm benieuwd hoe het publiek de film zal ontvangen. Mocht je niet zo van deze sport zijn, is dat eigenlijk geen probleem. De hele film gaat vooral om het gevoel en de boodschap die de film mee geeft is werkelijk prachtig. Geef nooit op, ook al lijkt het onmogelijk. Als je maar genoeg je best doet en er in gelooft kan je alles.

Eddie The Eagle

• Verschenen (film):

31 maart 2016
    (dvd) augustus 2016

EAN 8712626093206
    Speelduur: 106:0
  • Distributeur:

Nog niet bekend

Komedie

1  2  3  4  5

Eddie the Eagle vertelt het verhaal van Michael Edwards, de bekendste skispringer van Groot Brittannië. Micheal, beter bekend als ‘Eddie the Eagle’, heeft één droom en dat is meedoen aan de Olympische Spelen. Er is alleen een probleem: Eddie is simpelweg geen atleet. Als jongetje werd hij als laatste gekozen bij wedstrijdjes en ook als tiener stuntelt hij bij het sporten. Toch geeft hij niet op en zo vindt de vindingrijke Michael een manier om mee te doen aan de Olympische winterspelen in Calgary. Met hulp van zijn coach (Hugh Jackman) ontpopt Eddie the Eagle zich tot een skispringer.

Deze film neemt je mee op Michaels reis beladen met wilskracht, doorzettingsvermogen en humor. Taron Egerton, die zijn debuut maakte in de film Kingsman: The Secret Service, vertolkt de rol van Eddie the Eagle en Hugh Jackman kruipt in de huid van de skispring-expert die Eddie voorbereidt op de Olympische Winterspelen in Calgary.

Bekijk hier de trailer: