Recensie: Joshy Bachelor party RECENSIE

Joshy heeft het allemaal voor elkaar, hij staat op het punt om te gaan trouwen. Dan gebeurt er iets dat hij totaal niet verwacht en gaat de bruiloft niet door. Maar dat betekent niet dat de bachelor party niet door hoeft te gaan. Zijn vrienden proberen hem op te vrolijken met drugs, drank en veel feesten. De mannen hebben veel verschillende persoonlijkheden, maar proberen er met elkaar wat van te maken. Een party die iedereens leven voor altijd veranderd.

Deze komische film is geregisseerd en geschreven door Jeff Baena. Hij heeft een typische lekker onderuit zit film neergezet. Joshy Bachelor Party slaat helemaal nergens op, maar dat is genieten. De mannen onder elkaar zorgen voor awkward stiltes, die alleen kunnen worden verholpen door een hoop drank. Je voelt een plaatsvervangende schaamte voor de heren, wat supergrappig is.

De humor in de film is wel het enige pluspuntje. Hij is langzaam. Ander halfuur kijken naar een mislukte bachelor party, houdt je gedachten er niet bij. Jeff Baena houdt de hoofdpersonen heel vaag en geeft steeds kleine stukje van hun leven. Dit maakt de film een puzzel, die je niet kan oplossen. Personages komen in beeld, maar verdwijnen er ook zonder reden weer uit. Hij probeert dapper de spanning op te bouwen, maar kapt het dan toch weer af. De snelle overgangen van shots zorgen voor nog meer verwarring.

Misschien spreken de avonturen mannen meer aan en herkennen ze zich in het lekker niks doen. Tussen de heren op Joshy's party is een sterke band, die in de film toch op een echte en realistische manier naar buiten komt. Het geeft je een kijkje in wat mannen doen als ze problemen hebben en hoe ze er met elkaar uitkomen. De sfeer blijft de hele film relaxt en luchtig, zelfs tijdens de dramatische gebeurtenissen en diepe gesprekken. Dit is jammer, je kan je beter inleven als de muziek en shots aan de situatie worden aangepast.

Heb je zin in een avondje helemaal nergens aan denken of zoek je een film waar je, je aandacht niet bij hoeft te houden, dan is Joshy Bachelor party perfect. Je hebt de kans om een kijkje nemen in de echte mannenweekend. Hopelijk kan je door de verwarrende shots en vage verhaallijnen heen kijken en toch genieten. Bekijk de avonturen van Joshy met lage verwachtingen, maar ik garandeer je een lach op je gezicht.

Joshy

1  2  3  4  5

De verloving van Josh komt op een dag plotseling tot een einde. Hij besluit samen met z'n vrienden in Californië alsnog z'n vrijgezellenfeest te vieren. Wat begint als een poging Josh te helpen met het verwerken van z'n kapotte relatie, mondt uit in een krankzinnig weekend vol drugs, drank, losbandigheid en jacuzzi's.