Recensie: Legion – Seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Legion – Seizoen 1

Een nieuwe Marvel serie is altijd welkom en eentje waar mutanten de hoofdrol in spelen is al helemaal geweldig! Toch maakt Legion geen echte connectie met bijvoorbeeld X-Men of The Wolverine en dat doet deze serie naar mijn mening erg goed. Zo krijgt Legion echt zijn eigen indentiteit, zonder dat je het gaat vergelijken met de eerdere Marvel films over mutanten!

Seizoen 1 van Legion telt (helaas) maar 8 afleveringen. Hierin leer je David Haller kennen als een schizofrene man die in een psychiatrische inrichting zit. In de inrichting leert hij Sydney Barett, een vrouw die niet aangeraakt wil worden, kennen en ze krijgen verkering met elkaar. Al snel kom je erachter dat niet alles is wat het lijkt en dat David en Sydney helemaal niet gek zijn, maar een bijzondere gave hebben.

Het blijkt zelfs dat David misschien wel één van de machtigste mutanten op de aarde is. Als Syndey verdwijnt en David wordt vastgehouden door Division 3 begint de actie in Legion pas echt (de eerste paar afleveringen zij een beetje langdradig). Na zijn ontsnapping voegt hij zich bij een groep mutanten en samen gaan ze de strijd aan tegen Division 3 en daarbij proberen de mutanten David te helpen om zijn gave onder controle te krijgen. Maar de vraag is of hem dit ook echt gaat lukken? Of is zijn gave misschien te sterk voor hem?

Marvel zou Marvel natuurlijk niet zijn zonder een super gemene slechterik. In Legion is dat Shadow King. Helaas kan ik niet al te veel over hem kwijt, dan verklap ik namelijk erg veel over het plot van Legion en dat zou zonde zijn! Maar zo slecht als Shadow King zie je ze niet vaak hoor, deze slechterik zorgt zeker voor kippenvel bij menig kijker! De makers houden Shadow King heel erg lang geheim. Je vraagt je aldoor af wie het nou is en waar Shadow King vandaan komt. De spanning zit er hierdoor goed in, je wil gewoon verder blijven kijken!

Legion heeft een geweldige cast. Als eerst hebben we daar Dan Stevens (ook wel bekend als het Beest uit de live-action film Beauty and the Beast) en het is een genot om naar hem te kijken. Wat kan hij goed acteren en dat is zeker nodig om de rol van David realistisch over te laten komen (niet iedereen zou deze rol aankunnen). Ook Rachel Keller (Sydney Barett) en Aubrey Plaza (Lenny Baker) zetten beiden hun rollen erg verrassend en overtuigend neer! Deze acteerkunsten tillen Legion echt naar een hoger level.

Bij een serie als Legion moet je wel je aandacht erbij houden, anders raak je de draad gewoon kwijt. Er worden namelijk zoveel puzzelstukjes gegeven die allemaal met elkaar verbonden moeten worden, als je er eentje mist dan snap je het verhaal gewoon minder goed en dat is zonde! Daarnaast denk ik dat je de serie of geweldig vindt (zoals ik) of het haat. Je moet vooral even door de eerste paar afleveringen heen, dan begint namelijk de actie en zie je waartoe David allemaal in staat is!

Seizoen 1 van Legion eindigt zeker met een grote cliffhanger, die de kijker nieuwsgierig maakt naar het volgende seizoen! Gelukkig krijgt het tweede seizoen meer afleveringen en zal die al ergens in 2018 op FOX te zien zijn. Als je houdt Marvel, mutanten en een apart verhaal moet je Legion zeker een kans geven.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Legion - Seizoen 1

Legion - Seizoen 1

1  2  3  4  5

Met de Marvel-strips als uitgangspunt en met een sterke sterrencast -met onder andere Dan Stevens, Audbrey Plaza,Jean Smart en Rachel Keller - volgen we bij LEGION het verhaal van David Haller, een jongeman met problemen die wel eens méér kon zijn dan een gewoon mens. Na de diagnose van schizofrenie wordt David al jarenlang regelmatig opgenomen in psychiatrische ziekenhuizen, maar na een wonderbaarlijke ontmoeting met een nieuwe patiënt moet hij er serieus rekening mee houden dat de stemmen die hij hoort, en de visioenen die hij ziet, ook weleens echt zouden kunnen zijn. Met de hulp van een psychiater (SMART) en haar onconventionele aanpak gaat David op pad om op een heel bijzondere manier zichzelf te ontdekken, wat een wereld aan nieuwe mogelijkheden oplevert...en onverwacht gevaar.

Bekijk hieronder de trailer: