Recensie: Wonder Woman RECENSIE

Recensie: Wonder Woman

Girlpower is helemaal terug in de DC-film Wonder Woman! Na de niet zo stuitende film Batman vs Superman is het de beurt aan Diana Prince als de heldin Wonder Woman om de fans voor zich te winnen.

In Wonder Woman zien we de relatief 'nieuwe' Gal Gadot als Diana Prince: een charmante amazone afkomstig uit Themyscira. De film begint met een introductie over de oude legendes van deze godenwereld en geeft de kijker een snelle uitleg en basis van de Amazones. Deze Amazones zijn prachtige vrouwelijke strijders, woonachtig op een afgelegen eiland waar ze de mensheid beschermen tegen al het kwaad.
Zo zien we niet alleen Diana maar ook andere Amazones als 'Hippolyta' (Connie Nielsen) en 'Antiope' (Robin Wright). Zelfs onze eigen Doutzen Kroes schittert op het doek als echte 'warrior', al is het maar kort.

De rest van de film speelt zich af tijdens de Eerste Wereldoorlog. Wanneer Diana een piloot genaamd Steve (Chris Pine) redt van de verdrinkingsdood, besluit ze om zich bij hem aan te sluiten en hem te helpen het kwaad te verslaan. Het kwaad blijkt echter niet één enkele persoon maar de gehele oorlog, en Steve neemt haar mee naar Londen voor een speciale missie. Hier laat hij haar kennis maken met alle menselijke gebruiken die voor ons zo normaal zijn, en er volgen een aantal komische scenes waarin Diana zich onder andere in een korset moet hijsen en door oud Londen loopt met haar zweep in de hand.

Een terugkerend onderwerp is Diana's confrontatie met het machtsverschil tussen mannen en vrouwen, en haar pogingen om haar (mannelijke) kameraden er van te overtuigen dat zij net zo stoer en sterk is als zij zijn. Feminisme lijkt de rode draad te zijn en de film laat ons zien dat het onderwerp vroeger net zo actueel was als nu. Ondanks het serieuze onderwerp is het niet vervelend om naar te kijken dankzij de humor die breekt met de ernst van het verhaal. We zien Diana worstelen met haar identiteit, haar verhouding tot anderen, en het besef dat goed en kwaad toch niet zo zwart wit lijken als ze altijd dacht.

Naast de bovengenoemde helden ontmoeten we ook de vrienden van Steve, Sameer (Saïd Tahmaoui) en Charlie (Ewen Bremner) die de nodige humor met zich meebrengen, en ingewikkelde karakters als Erich Lundendorff (Danny Huston) en Sir Patrick Morgan (David Thewlis).
Spannende vechtscènes en complottheorieën worden afgewisseld met humor, nuchterheid en romantiek. Ondanks enkele cliché momenten biedt de film zeker genoeg spanning en diepgang om de kijker te blijven boeien. Je kunt je makkelijk identificeren met de verschillende personages en het verrassende einde werkt mee aan een heerlijke bioscoop- of kijkervaring.

Samen met Supergirl hebben we nu een nieuwe heldin, en ze doet het fantastisch. De makers van de films hebben zeker eer gedaan aan het bekende personage uit de stripboeken door haar zo levendig en karakteristiek neer te zetten.
Met haar mysterieuze accent, prachtige uiterlijk en uitstekende acteerprestaties is Gal Gadot zeker een aanwinst voor DC. Ze zet een fantastische en verfrissende prestatie neer als Wonder Woman en we zullen zeker meer van haar gaan zien. Gelukkig hoeven we niet lang te wachten, want ze schittert momenteel in de film Justice League, die nu in de bioscoop draait.

Wonder Woman is een mooie mix tussen humor en actie en een absolute aanrader voor iedereen die van superhelden, mooie mannen en bovenal van stoere vrouwen houdt!

Recensie: Wonder Woman

Wonder Woman

1  2  3  4  5

Vóórdat ze Wonder Woman was, was ze Diana (Gal Gadot) prinses van de Amazones, een getrainde, onoverwinnelijke krijger.

Een Amerikaanse piloot crasht op het strand van het paradijselijk eiland waar ze is opgegroeid. Hij komt met een verontrustende boodschap over een enorm conflict dat in de buitenwereld gaande is. In haar overtuiging dat ze deze dreiging kan stoppen, besluit ze haar eiland te verlaten. Vechtend in een allesvernietigende oorlog, zal Diana haar volledige krachten en haar ware lot ontdekken.

Bekijk hier de trailer van Wonder Woman:

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton