Recensie: Bad Moms 2 RECENSIE

Recensie: Bad Moms 2

De Bad Moms zijn terug! Ook in Bad Moms 2 draait het om de drie moeders Amy (Mila Kunis), Carla (Catherine Hahn) en Kiki (Kristin Bell). Vorig jaar besloten de drie dames al om niet langer ‘de perfecte moeder’ te willen zijn en zich van hun slechtste kant te laten zien, met een aantal hilarische scenes tot gevolg. In Bad Moms 2 lijkt alles redelijk op rolletjes te lopen. De vrouwen verheugen zich op een stressvrije kerst, voor zover dat mogelijk is als je moeder bent… Totdat plotseling hun eigen moeders voor de deur staan! In Amy’s geval is dat de snobistische en ijskoude Ruth (een geweldige rol van Christine Baranski), die van mening is dat haar dochter maar wat aanklooit en haar wel eens zal laten zien hoe je écht kerst viert. Ook Carla en Kiki kijken vreemd op wanneer hun moeders onaangekondigd op de stoep staan. Carla’s moeder, gespeeld door Susan Sarandon, blijkt normaal gesproken uitsluitend langs te komen om geld te lenen voor één van haar vele verslavingen, en Kiki heeft een moeder die liever haar tweelingzus had willen zijn. Genoeg voer voor een kerstfilm vol stress en een flinke dosis humor, zou je denken.

Net als in het eerste deel ligt de nadruk op het verhaal van Amy, wier moeder haar met haar neerbuigende houding en beledigende opmerkingen bijna tot waanzin drijft. De interacties tussen Kunis en Baranski worden het meest uitgediept en komen goed uit de verf. Ook Catherine Hahn mag zich in haar rol van de niet bepaald subtiele Carla weer heerlijk uitleven, met een aantal hilarische scenes tot gevolg. Door de komst van de moeders worden er een aantal personages aan de film toegevoegd, die helaas bijna allemaal vrij vlak blijven. De verschillende verhaallijnen worden nogal plichtmatig afgewerkt, waardoor de hele film wat oppervlakkig blijft.

Het oorspronkelijke idee van Bad Moms, het aanpakken van het idee dat een moeder op alle fronten perfect moet zijn, vervaagt in het vervolg een beetje. Dit is voornamelijk te wijten aan de komst van de drie (groot)moeders. De relatie tussen moeder en dochter staat in deze film veel meer centraal dan het moederschap zelf. Dat zorgt voor leuke momenten, maar ook voor een portie mierzoet sentiment dat bij vlagen vooral een gevoel van ergernis oproept.

Gelukkig kent de film ook een aantal scenes en foute situaties die flink op de lachspieren werken. Bad Moms 2 is hierdoor weliswaar minder goed dan zijn voorganger, het is nog steeds een vermakelijke film te midden van alle kerststress.

​Recensie: Bad Moms 2

Bad Moms 2

1  2  3  4  5

Na de hilarische film Bad Moms komt nu Bad Moms 2! In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen en verwachtingen van kerstmis tot een goed einde proberen te brengen. En deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders.

Bekijk hieronder de trailer: