Recensie: Fifty Shades Freed RECENSIE

Recensie: Fifty Shades Freed

In het derde en laatste deel van de Fifty Shades reeks gaan Christian en Anastasia trouwen. Het geluk lijkt niet op te kunnen, maar helaas zijn er mensen die het hun niet gunnen. Dit zorgt voor spanningen en frustraties tussen de pasgetrouwde Christian en Ana. Ze zullen zich er samen doorheen moeten slaan – als dat ze lukt.

Fifty Shades Freed heeft een andere feel dan de vorige films. In het begin zijn Christian en Anastasia helemaal verliefd, wat een beetje tegen het gevoel in gaat. Natuurlijk zijn ze net getrouwd en blij, maar alsnog hebben we ze nog nooit zo samen gezien. Het is fijn om te zien dat ze het geluk in elkaar hebben gevonden. Toch blijft het vreemd dat ze zo blij zijn en elkaar niet tegenspreken. Dat is namelijk juist wat ze goed doen!

Er is goed gebruik gemaakt van geluid en muziek in Fifty Shades Freed. Zowel om spanning op te bouwen, als bij romantische scènes. Ook is de film goed gefilmd en gemonteerd. Je hebt niet het idee dat er iets vreemd in elkaar zit of dat de cameraman staat te bewegen. Dat is erg fijn, omdat dit heel storend kan zijn voor de filmbeleving.

Het verhaal zit niet erg sterk in elkaar. Er komt een bad guy, dat weet je na het zien van de trailer wel. Maar er zit weinig diepgang in dit personage – je komt wel achter zijn motieven, maar niet achter zijn karakter. In dat opzicht is het een weinig interessant personage. Wel heb je vanuit de tweede film al een hekel aan Jack, waardoor je al tegen hem bent.

Daarnaast heeft Christian een hoop issues. Hij is moeilijk te lezen, heeft duidelijk verlatingsangst. Daardoor verstikt hij zijn kersverse vrouw, waar Anastasia uiteraard niet blij van wordt. Logischerwijs zorgt dit voor spanningen tussen de twee. Voor het eerst lijkt Anastasia een eigen karakter en mening te krijgen. Ze heeft Christian wel vaker tegengesproken, maar nu gaat ze echt tegen hem in.

Als je alledrie de films heb gezien, merk je dat er dingen zijn die niet goed uitgewerkt zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan vriendschappen en relaties. Er zijn mensen die eerst niet belangrijk lijken, maar dit toch zijn – en andersom. Een aantal personages zie je in de eerste films bijna niet, en worden nu afgeschilderd als erg goede vrienden.

Voor vrouwen die fan waren van Fifty Shades of Grey en Fifty Shades Darker, is dit een prima film. Als je echter van Fifty Shades Freed hetzelfde level aan seksscènes verwacht, zul je teleurgesteld zijn. Ook als je na de trailer een actiefilm verwachtte, zal dit je tegenvallen. Een echte blockbuster is het niet. Maar – als je hebt genoten van de voorgaande films, zul je deze film zeker vermakelijk vinden.

Recensie: Fifty Shades Freed

Fifty Shades Freed

1  2  3  4  5

Anastasia en Christian zijn nu officieel Mr. en Mrs. Grey en Christian neemt zijn vrouw mee op een luxe huwelijksreis. Ze beginnen hun nieuwe leven als pasgetrouwd stel en denken hun duistere verleden achter zich gelaten te hebben. Na hun huwelijksreis koopt Christian een nieuw huis voor ze en alles lijkt op rolletjes te lopen. Ze zijn gelukkiger en verliefder dan ooit en genieten met volle teugen van elkaar, het lijkt bijna te mooi om waar te zijn. Helaas is dit ook het geval... Ana treedt in haar rol als Mrs. Grey en het pasgetrouwde stel lijkt eindelijk een stabiel leven op te bouwen. Maar ook in Fifty Shades Freed blijkt dat ze hun verleden niet kunnen ontsnappen en komen er opnieuw duistere figuren op hun pad...

Bekijk hieronder de trailer: