Recensie: PS4 Spel Star Wars Battlefront II | 4 hartjes

Recensie: Star Wars Battlefront II

Je kan Star Wars Battlefront II op drie verschillende manieren spelen: Campaign, Multiplayer en Arcade. Dit maakt de game erg uitgebreid en hierdoor kan je er veel plezier aan beleven! Ben je namelijk uitgespeeld in Campaign, dan kan je nog gewoon genieten van de Multiplayer!

In de Campaign-modus van Star Wars Battlefront II ben je niet aldoor hetzelfde personage. Als speler wissel je namelijk tussen verschillende personages zoals Iden, Han Solo, prinses Leia en Luke Skywalker. In het begin speel je met Iden, zij hoort eigenlijk bij de slechteriken, die de wereld willen vernietigen, maar Iden ziet het niet zitten om hieraan mee te doen. In plaats daarvan wil zij zich graag bij de rebellen aansluiten. Hiervoor vraagt zij vergiffenis bij prinses Leia en die krijgt zij!

Star Wars Battlefront II

In Multiplayer van Star Wars Battlefront II  kan je op veel verschillende manieren online spelen, maar de twee grootste varianten zijn Galactic Assault en Starfighter Assault. Bij de eerste zit je in een team met twaalf andere spelers en neem je het op tegen het andere team. Naast dat je als bijvoorbeeld Startrooper het veld in kan gaan, kan je ook kiezen voor één van de helden (indien je genoeg Battle Points hebt). Maar die helden zal je eerst moeten unlocken door middel van een Loot Crate. Hiervoor zal je lang moeten spelen of geld moeten investeren. De laatste optie is nu nog niet mogelijk, aangezien de kristallen nog niet beschikbaar zijn.

Star Wars Battlefront II

Star Wars Battlefront II is een erg realistisch vormgegeven game. De omgevingen waarin je de strijd aan moet gaan tegen de vijanden zien er net zo uit als in de film! Hierdoor kan je zien dat de makers oog voor detail hebben gehad tijdens het creëren van Star Wars Battlefront II. Daarnaast zijn de personages waarmee je speelt ook realistisch. Hun mond beweegt goed mee als ze praten en ze zijn totaal niet houterig. Ze bewegen soepel en geven je het gevoel dat je naar een Star Wars film aan het kijken bent. Helaas bloeden de personages dan weer niet als ze neergeschoten worden, dat is dan wel erg jammer.

Kortom, Star Wars Battlefront II is een mooie, uitgebreide game waarin veel te doen is. Niet alleen kan je in de Campaign-modus het verhaal spelen (wat erg leuk is om te doen is), maar je kan het ook (op verschillende manieren) online opnemen tegen andere spelers! Door de prachtige vormgeving lijkt het alsof je aldoor naar een Star Wars film aan het kijken bent!

Recensie: Star Wars Battlefront II