• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Alles wat je lief is RECENSIE

Madeline is allergisch voor de wereld. Daarom is ze al zeventien jaar niet buiten geweest. De enige mensen die ze te zien krijgt zijn haar moeder en haar verpleegster Carla. Madelines dagen zijn vooral gevuld met lezen en spelletjes spelen met haar moeder en dat is goed genoeg voor haar. Tot Olly, een jongen met ogen in de kleur van de Atlantische oceaan, naast haar komt wonen. Hun vriendschap begint online, maar al snel is dat niet genoeg.

Zodra je de eerste paar bladzijdes van dit boek leest, wordt je meteen verrast. Dit boek bestaat namelijk niet uit enkel gewone pagina’s tekst. Nee, in dit boek wordt tekst afgewisseld met chatgesprekken, e-mails, tekeningen en nog veel meer verschillende, creatieve soorten tekst. Dit zorgt er meteen voor dat je wil weten wat voor grappige en leuke pagina’s je nog meer tegen gaat komen.

De hoofdpersoon van dit verhaal, Madeline, is een erg bijzonder personage. Ik bewonder haar om de manier waarop ze in het leven staat. Ondanks dat ze allergisch is voor de wereld, staat ze namelijk bijzonder positief in het leven. Ze zit niet het hele boek in een hoekje te kniezen over hoe zwaar haar leven is, ze vult haar dagen met dingen die ze leuk vindt, die ze belangrijk vindt en hoe lastig het soms is, ze geeft niet op. Dat vindt ik erg leuk aan het boek.

Verder is ‘Alles wat je lief is’ een verrassend, leuk, interessant verhaal. Het verhaal van Olly en Madeline is superschattig. Het boek leest erg vlot en er zit genoeg spanning in, waardoor je zowat door het boek heen vliegt.

Dit boek is zeker een aanrader. Het boek is verrassend, origineel, interessant en vooral heel leuk. Als je van romantische verhalen houdt zou ik het zeker lezen. Het is geweldig!

Alles wat je lief is

1  2  3  4  5
    (24 stemmen)

Je kunt misschien niet alles voorspellen, maar sommige dingen wel. Dat ik verliefd ga worden op Olly, bijvoorbeeld. En dat het op een ramp zal uitdraaien.

Madeline is allergisch voor de wereld. Zo allergisch dat ze al zeventien jaar niet buiten is geweest. De enige mensen die ze te zien krijgt, zijn haar moeder en verpleegster Carla. Madeline verdrijft de tijd met lezen en het schrijven van ‘spoilende’ boekbesprekingen. Tot er een nieuwe jongen naast haar komt wonen, met ogen in de kleur van de Atlantische oceaan: Olly. Hun vriendschap begint online, maar al gauw is dat niet meer genoeg…

Alles wat je lief is gaat over het verlangen naar het onbereikbare, en over alles wat we op het spel zetten voor de liefde.