• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Staalhart RECENSIE

De achtjarige David ziet hoe zijn vader vermoord wordt en hoe de dader daarna het gebouw waar ze zich in bevinden totaal verwoest. De moordenaar is de wrede Staalhart. Hij is een Epic, een persoon die nadat Calamity aan de hemel verscheen bijzondere krachten ontwikkelde en zich nu oppermachtig voelt. Nu, tien jaar later, is David op zoek naar de Wrekers, een groep rebellen die het opneemt tegen de Wrekers. Hij wil zich aansluiten bij de Wrekers, zodat hij eindelijk wraak kan nemen op Staalhart. David is immers de enige die Staalhart ooit heeft zien bloeden.

Superhelden die eigenlijk schurken zijn, wat een leuk idee. Dat zorgt er al meteen voor dat je benieuwd bent naar waar dit boek precies over gaat, wat is Calamity, waarom verscheen ze, wat zijn Epics nou precies. Alleen al door deze vragen wil je het boek lezen en zodra je er aan begint ben je verkocht. Het is een fantastisch spannend boek dat je gewoon gelezen moet hebben.

De personages in het boek zijn erg leuk. Zo struikelt David regelmatig over zijn eigen metaforen en vertelt Cody je te pas en te onpas op een grappige manier over zijn Ierse afkomst. Alle personages zijn net een tikje anders dan het stereotype personage.

Verder leest het verhaal lekker vlot, zijn de vecht- en actiescènes enorm spannend, komt je meer te weten over Newcago, de stad waar Staalhart over heerst, en lees je wat voor vreselijke dingen de Epics doen.

Staalhart is een spannend boek met leuke personages waar je als het ware doorheen vliegt. Het heeft actie, vechtscènes, Epics met superkrachten en zelfs een beetje romantiek. Het is echt een must-read voor mensen die van science-fiction verhalen houden.

Staalhart

1  2  3  4  5
    (16 stemmen)

Tien jaar geleden verscheen Calamity aan de hemel en ontwikkelden sommige mensen ineens bijzondere krachten. Deze zogeheten 'Epics' kregen niet alleen een gave, maar ook een onstilbare honger naar macht en destructie. Niemand durft de Epics een strobreed in de weg te leggen. Niemand, behalve de Wrekers. Die geheimzinnige groep heeft al meerdere onverslaanbaar geachte Epics uitgeschakeld. David is vastbesloten de Wrekers op te sporen en ze te overtuigen hun vizier te richten op de wrede Epic Staalhart. Die regeert als een tiran over Newcago en is verantwoordelijk voor de dood van Davids vader. Staalhart staat erom bekend onsterfelijk te zijn, maar David is de enige die Staalhart ooit heeft zien bloeden. En hij zint op wraak.