• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Chemie RECENSIE

Chemie is een dun young adult boek van 134 pagina's. De cover is erg mooi en past goed bij het verhaal.

Chemie gaat over de 17-jarige Emma die in de zomervakantie op klassenreis naar Griekenland gaat. De knappe meneer Vandevelde is 1 van de 2 begeleiders en dat is een reden voor haar om zich er nog meer op te verheugen. De meeste meisjes uit de klas, en ook een paar van de jongens, hebben een crush op meneer Vandevelde en Emma is daar 1 van. Ze weet dat een relatie tussen hen onmogelijk is, maar dat maakt het juist spannender. Dan lijkt het erop dat meneer Vandevelde misschien ook een oogje op haar heeft. Is er echt chemie tussen hen?

Het boek is vlot geschreven en je vliegt er ook zo doorheen. Ik had het binnen een paar uurtjes uit. Af en toe wat Belgische woordjes ertussen, maar ze komen dan ook uit BelgiĆ« dus niet meer als normaal.

Verder vond ik het hoofdpersonage niet echt een leuke meid, ze was naar mijn mening veelste oppervlakkig. Het was redelijk geschreven, maar niet mijn soort verhaal.

Chemie

1  2  3  4  5
    (17 stemmen)

Nadat ze is gedumpt door haar vriendje Benno, kan de zeventienjarige Emma wel wat afleiding gebruiken. Ze verheugt zich enorm op haar klassenreis naar Griekenland. Vooral omdat meneer Vandevelde, haar jonge en knappe chemieleraar, meegaat als begeleider. Veel meisjes op school hebben een crush op hem en Emma stiekem ook. Tegelijkertijd beseft ze dat een relatie tussen hen onmogelijk is. Totdat ze begint te merken dat meneer Vandevelde misschien meer belangstelling voor haar heeft dan een leraar zou mogen hebben. Is er echt chemie tussen hen?