• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Voor eeuwig en altijd RECENSIE

Een trouwerij op het strand, een huwelijk in een historisch pand, een jawoord in een chic hotel: Louna heeft het allemaal al gezien. Haar moeder is immers weddingplanner. Zelf zijn Louna en haar moeder nogal cynisch over sprookjesliefdes, zeker nadat Louna's eigen eerste verliefdheid een dramatisch einde kende. Als ze de charmante Ambrose leert kennen, houdt ze hem dan ook op een veilige afstand. Maar Ambrose laat zich niet zo makkelijk afschepen.

De cover van dit boek is zo ontzettend mooi. Een mooie zachte roze kleur dat zeker leuk staat in de boekenkast. Het is niet vervelend opvallend maar toch valt het wel op. En dan die letters op de voorkant, alsof ze eruit springen. Het eerst wat ik ook deed toen het boek binnen kwam was even voelen over de letters. Je voelt ze niet en ze steken niet uit, maar toch lijkt het wel zo. Dit effect vind ik wel echt een hele mooie toevoeging. Het hele boek is geschreven vanuit het oogpunt van Louna. Persoonlijk vind ik dit altijd fijner dan in de derde persoon of vanuit verschillende personen. Ook dit was dus een erg prettig pluspunt.

Het verhaal begint met een trouwerij. Louna werkt in de vakantie voor haar moeders bedrijf en helpt dus mee tijdens de trouwerijen en tijdens de voorbereidingen. Buiten de bruiloften om lees je ook over Jilly, de beste vriendin van Louna. Die haar graag weer terug wilt brengen in het liefdesleven. Al snel kom je bij de tweede bruiloft waar Louna kennis maakt met Ambrose. Dit gebeurt wel op een heel aparte manier, maar dit maakt het wel weer extra leuk. Al snel kom je terug in stukjes uit het verleden. Deze stukjes gaan over de eerste liefde van Louna en het is niet zo verwarrend als je zou verwachten. Het maakt je juist extra nieuwsgierig en dit geeft extra drang om verder te gaan lezen.
Ambrose komt op een manier te werken bij het bedrijf van haar moeder en zorgt voor een beetje ophef. Ambrose is een leuk personage en ik ging al snel van hem houden. Ambrose en Louna beleven een aantal dingen op en om de bruiloften heen waardoor je een band ziet onstaan tussen deze twee. Uiteindelijk sluiten ze een weddenschap af. Louna moet was losser komen en meerder mensen in een week daten. Maar Ambrose moet wat vaster worden en het proberen vol te houden met 1 meisje voor 7 weken. Deze weddenschap veroorzaakt ook weer wat ophef in het verhaal en maakte mij weer extra nieuwsgierig. Maar wat is er nou precies gebeurt tussen Louna en haar eerste liefde? En gaat het goed komen met deze weddenschap? Wat gaat er gebeuren met Ambrose? Ik was overtuigd en ik hoop dat jullie ook dit boek gaan lezen.

Ik zelf vond het een heel leuk boek. Ik las er heel snel doorheen en elke keer was er weer iets nieuws wat mijn aandacht trok. Het boek wordt als romantisch beschouwen, maar ik vond niet heel veel romantiek in het boek. Zelf vond ik dat alleen maar fijn, aangezien ik zelf niet zo van romantische boeken ben. Maar ook toen ik de achterkant tekst had gelezen, verwachtte ik al niet zo heel veel romantiek. Het enige wat soms wel opvallend was, niet irritant. Was dat sommige zinnen best lang waren of heel veel details bevatte. Deze zinnen had je zeker nodig in het verhaal. Maar het was soms zo spannend dat ik per ongeluk over deze zinnen heen las en daardoor weer informatie miste. Dus soms moest ik even de zin opnieuw lezen anders was ik de draad weer kwijt. Maar dit was niet echt storrend voor mij. Ik zelf lees vaak sneller dan ik eigenlijk kan, aangezien ik boeken vaak zo spannend vind.

Ik raad het je echt aan dit boek te gaan lezen. Het zit zo vol met informatie en je leest er echt zo makkelijk doorheen. Ik geef het boek eigenlijk 4,5 ster. Maar dat kon ik niet aanklikken in de score. Ik zou 5 sterren geven als er niet zo heel veel van die lange, details zinnen waren. Ik snap het wel en nogmaals het was niet storrend. Ik moest alleen iets te vaak herlezen naar mijn zin.

Voor eeuwig en altijd

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Een trouwerij op het strand, een huwelijk in een historisch pand, een jawoord in een chic hotel: Louna heeft het allemaal al gezien. Haar moeder is immers weddingplanner. Zelf zijn Louna en haar moeder nogal cynisch over sprookjesliefdes, zeker nadat Louna's eigen eerste verliefdheid een dramatisch einde kende. Als ze de charmante Ambrose leert kennen, houdt ze hem dan ook op een veilige afstand. Maar Ambrose laat zich niet zo makkelijk afschepen ...

Volg dit boek ook op onze leesclub