• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Voor eeuwig en altijd RECENSIE

Voor eeuwig en altijd

Louna is zeventien jaar en zit volop in het huwelijksleven. Niet omdat ze zelf getrouwd is, maar omdat ze haar moeder en William ondersteunt als weddingplanner. Het beroep dat veel mensen fantastisch lijkt, maar toch anders blijkt te zijn dan alleen liefde en geluk. Daarom staan ze alle drie behoorlijk sceptisch tegenover de liefde en laten daarom zelf ook geen andere mensen toe in hun liefdesleven.

Toch blijkt het een diepere reden te hebben dat Louna geen relatie wil. Haar eerste grote liefde Ethan heeft een groot gat in haar hart achter gelaten, waardoor Louna geen liefde toelaat in haar leven. Maar begint ze toch in de liefde te geloven na het aangaan van een weddenschap met Ambrose?

Toen ik het boek van de postbezorger ontving was ik blij verrast. De cover van eeuwig en altijd sprak mij direct aan, vooral omdat ik van de kleur roze houd, maar ook de letters zijn sierlijk en nodigen uit om het boek te gaan lezen. Zo enthousiast ik was over de cover, zo snel had ik ook de eerste hoofdstukken gelezen. Ik vond de schrijfstijl erg prettig en was daardoor ook benieuwd naar de rest van het verhaal.

Helaas verliep het lezen van de rest van het boek niet zo vlot als in het begin. Ik vond de hoofdstukken vrij langdradig en houd zelf van iets meer pit in het boek. Daarnaast waren sommige zinnen erg lang, waardoor ik ze meerdere malen moest lezen om echt te begrijpen wat er daadwerkelijk stond. Ook de personages hadden naar mijn mening meer uitgediept mogen worden, bijvoorbeeld het verwoorden van gevoelens; waar dacht Louna aan toen ze zich afstandelijk hield tegenover Ambrose, of hoe dacht Ambrose over Louna? Het is een chicklit boek, waarbij je op voorhand al kunt inschatten hoe het verhaal zal verlopen, maar de echte diepgang naar de liefde niet duidelijk naar voren werd gebracht. Daarom mochten de gedachten van de personages naar mijn mening uitgebreider verwoord worden.

Het is helaas geen boek die ik voor de tweede keer uit zou gaan kiezen. Ik moest mijzelf er soms echt toe zetten om te beginnen met het lezen, waardoor ik het lezen soms minder als ontspanning zag. Dit vind ik erg jammer aangezien ik best hoge verwachtingen had toen ik het boek voor het eerst in mijn handen had, maar ook na het lezen van de eerste hoofdstukken. De echte romantiek wat ik in een romantische chicklit zoek, ontbrak in dit verhaal. Toch heb ik de andere boeken van Sarah Dessen nog niet opgegeven en krijgen die zeker nog een kans bij mij! Ook hoop ik dat andere lezers een andere leeservaring hebben dan ik.

Het boek krijgt van mij twee sterren. Het is zeker geen slecht boek, maar ook niet één van de beste die ik gelezen heb.

Voor eeuwig en altijd

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Een trouwerij op het strand, een huwelijk in een historisch pand, een jawoord in een chic hotel: Louna heeft het allemaal al gezien. Haar moeder is immers weddingplanner. Zelf zijn Louna en haar moeder nogal cynisch over sprookjesliefdes, zeker nadat Louna's eigen eerste verliefdheid een dramatisch einde kende. Als ze de charmante Ambrose leert kennen, houdt ze hem dan ook op een veilige afstand. Maar Ambrose laat zich niet zo makkelijk afschepen ...

Volg dit boek ook op onze leesclub