• mijn waardering

(Ledenrecensie) boek: Voor eeuwig en altijd RECENSIE

Voor eeuwig en altijd is een ontzettend tof en romantisch boek met een serieuze ondertoon. Dit boek zou bij iedere lezer in de kast moeten staan, want het is echt fantastisch.

De moeder van Louna is wedding planner en runt samen met goede vriend William een bedrijf waar Louna werkt. Louna, haar moeder en William zijn - ondanks hun werk - nogal cynisch over sprookjesliefdes. Vooral Louna gelooft er niet meer in, omdat ze zelf haar grote liefde dramatisch heeft verloren. Tijdens een van de bruiloften waar ze werkt, ontmoet ze Ambrose en zijn familie. Hij komt uiteindelijk bij het wedding planner bedrijf werken. Louna houdt hem op afstand, maar de charmante Ambrose laat zich niet zo makkelijk aan de kant zetten.

Voor eeuwig en altijd is ontzettend origineel, want wanneer lees je nou over bruiloften in YA? Het was ontzettend leuk om over alle bruiloften die werden georganiseerd te lezen. Het komt weleens voor dat een boek super interessant is vanwege een bepaald onderwerp wat uiteindelijk achterwege gelaten wordt, maar dat was absoluut niet het geval. Van de eerste tot de laatste pagina waren bruiloften altijd belangrijk. Naast de bruiloften en romantiek, was het ook een serieus boek. Voor altijd en eeuwig zal vol actuele themas, zoals een schietpartij in een school. Dat was totaal onverwacht! Gelukkig was er ook genoeg humour, ik moest vaak keihard lachen om de kleinste dingen.

De personages zijn heel erg interessant! Het was vanaf het begin duidelijk dat Louna, haar moeder en William cynisch waren over liefde. Toch organiseerde ze bruiloften. Ik vond het fijn om vanuit Louna’s perspectief te lezen en kon me vaak wel in haar vinden. Ze wilden liever thuis blijven dan feesten en zette zich 100% in voor het bedrijf van haar moeder. Ik vind het wel een beetje jammer dat we niet weten wat ze gaat studeren op de universiteit! Misschien ben ik het vergeten, maar ik kan het me niet herinneren. Louna’s beste vriendin Jilly vond ik een beetje apart en soms opdringerig, maar toch vond ik haar en haar gigantische familie echt heel leuk! Ambrose vond ik echt fantastisch. Hij was charmant, soms een beetje lomp en echt hilarisch. Daarnaast vond ik hem ook heel lief. Ambrose en Louna waren echt mijn favourite personages.

Ik had nog nooit eerder een boek van Sarah Dessen gelezen, maar ze heeft een hele fijne schrijfstijl. Ik vloog door het boek heen, want het was lekker vlot en je hoefde weinig na te denken om het te begrijpen. Ook vond ik het leuk dat het heden en verleden met elkaar werden afgewisseld! In het begin begreep ik het niet helemaal, maar ik was het in een mum van tijd gewend. Ik wil zeker meer van haar boeken lezen! Ik ga het boek daarom ook zeker aanraden aan vrienden en familie.

Ik had vrij veel verwachtingen voor Voor eeuwig en altijd en het boek was aangenaam verrast en zelfs nog beter dan ik verwacht had! Stiekem kan ik eigenlijk al niet meer wachten om het nóg een keer te lezen! Ik kon niets op of aanmerken aan het boek, vandaar dat ik het 5 hartjes geef.

Voor eeuwig en altijd

1  2  3  4  5
    (14 stemmen)

Een trouwerij op het strand, een huwelijk in een historisch pand, een jawoord in een chic hotel: Louna heeft het allemaal al gezien. Haar moeder is immers weddingplanner. Zelf zijn Louna en haar moeder nogal cynisch over sprookjesliefdes, zeker nadat Louna's eigen eerste verliefdheid een dramatisch einde kende. Als ze de charmante Ambrose leert kennen, houdt ze hem dan ook op een veilige afstand. Maar Ambrose laat zich niet zo makkelijk afschepen ...

Volg dit boek ook op onze leesclub