Recensie: Vrij spel RECENSIE

Katie Fforde is zeker geen onbekende in 'chicklit-land' en heeft al heel wat titels op haar naam staan. Haar nieuwste boek heet Vrij spel en gaat over Bella Castle die weg is gevlucht uit haar geboorteplaats vanwege een onbeantwoorde liefde. Het plot is een beetje voorspelbaar, want 3x raden: de man in kwestie staat plotseling voor haar neus, maar dat maakt dit boek niet minder leuk.

Ondanks dat Katie Fforde al aardig wat chicklits heeft geschreven, was ik er nog niet eerder aan toegekomen om een van haar boeken te lezen en stond ze nog altijd op mijn 'to read' lijstje. Vrij spel is mijn eerste kennismaking met Fforde en wat mij betreft was die zeer prettig en zeker voor herhaling vatbaar!

Vrij spel mag dan een wat minder origineel plot hebben, het verhaal zelf is alles behalve voorspelbaar. Natuurlijk zie je soms al van te voren een liefde opbloeien waar de hoofdpersonen nog niet zeker van zijn, maar er zitten veel verrassende elementen en wendingen in wat maakt dat je wilt blijven lezen. Dit in combinatie met de luchtige schrijfstijl van Fforde, zorgde ervoor dat ik moeite had met het neerleggen van het boek waardoor het, tot mijn spijt, in een vloek en een zucht uit was.

Had jij Vrij spel ook zo snel uit?

Vrij spel

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Twee jaar geleden heeft Bella Castle vanwege een verbroken liefde al haar schepen verbrand. Bij haar geliefde peettante Alice heeft ze een nieuw leven op weten te bouwen: een nieuwe baan, een nieuwe relatie. Inmiddels is Bella dol op haar werk en haar lieve vriend Nevil. Tenminste, daar is ze van overtuigd. Totdat Dominic Thane ineens op de stoep staat. Alice zal moeten besluiten waar – en bij wie! – ze nu eigenlijk echt thuishoort…

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane