Recensie: Het hart van een vrouw RECENSIE

Cathy Kelly is de Ierse chicklit koningin en heeft ondertussen al een tiental boeken op haar naam staan. Het laatste boek dat ik van haar heb gelezen, had op zich de juiste ingrediënten voor een goede chicklit, maar kon mij op een of andere manier niet echt boeien. Gelukkig was dit bij Het hart van een vrouw niet het geval.

Het hart van een vrouw heeft veel verschillende hoofdpersonen en verhaallijnen die allemaal tezamen komen wanneer Michael zijn jeugdliefde Katy ten huwelijk vraagt. Tijdens het plannen van hun huwelijk gebeurt er in de levens van de verschillende hoofdpersonen van alles: mensen gaan uit elkaar of komen weer samen, iemand heeft een verhouding, koppels gaan samenwonen, er gebeuren ongelukken, familie banden worden weer aangehaald en ga zo maar door.

Zoals je begrijpt, staat het boek bol van de intriges en onverwachte gebeurtenissen en het is dan ook geen moment saai. Zeker naar het einde toe wanneer alle verhaallijnen zich steeds meer beginnen te ontrafelen, vond ik het moeilijk om het boek neer te leggen en wilde ik het liefste gewoon weten hoe het verhaal afliep. Het enige minpuntje van dit boek vond ik wel dat het door al die verschillende personages in het begin erg moeilijk is om te volgen wie nu precies wie is en wat die ook alweer met het verhaal te maken heeft. Hier moet je echter gewoon even doorbijten en doorheen lezen en daarna wordt het vanzelf allemaal duidelijk!

Het hart van een vrouw

Cathy Kelly

30 juni 2014

ISBN 9789044344912
    Uitgever The House of Books
    400 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

A Woman's Heart

The House of Books

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Michael en Katy gaan trouwen - beide families en alle vrienden in de Ierse stad Bridgefort kijken opgewonden uit naar het feest. Maar er zijn drie vrouwen die worstelen met verborgen gevoelens. Leila, Katys beste vriendin, heeft een succesvolle muziekcarrière. Met haar zelfverzekerde uitstraling probeert ze haar stukgelopen huwelijk te vergeten. Grace, Michaels moeder, is al vijftien jaar gescheiden. Toch twijfelt ze nog steeds over de beslissingen die ze destijds heeft genomen. En Vonnie, eigenaresse van Natural Cake, stort zich met hart en ziel op de bruidstaart om zo haar eigen verdriet achter zich te laten en haar nieuwe relatie een kans te geven voor zichzelf maar ook voor haar jonge zoon.