Recensie: Rozengeur en zonneschijn RECENSIE

Rozengeur en zonneschijn is het nieuwste boek van Jill Mansell. Ikzelf had nog nooit een boek gelezen van deze chicklitkoningin en vond dat het tijd werd om daar verandering in te brengen.

Sophie en Tula zijn twee vriendinnen die allebei single zijn. Allebei hebben ze daar zo hun redenen voor en vooral Sophie heeft mannen volledig uit haar leven gebannen. Ze spitst zich nu vooral toe op haar carrière als fotografe. Tot ze de knappe en charmante Josh ontmoet. Hij wordt meteen verliefd op haar, maar Sophie wil haar hart niet opnieuw verliezen en blijft er vrij nuchter onder. Intussen heeft ook Tula een nieuwe aanbidder. Riley, een vriend van Josh, is echter iemand die niet veel anders doet dan surfen en achter elke blondine aanlopen. Helemaal Tula’s type niet dus.

Dit boek is een echte chicklit die je – in deze regenachtige dagen – helemaal weer dat zomerse gevoel bijbrengt doordat het zich afspeelt in de zonnige badplaats St. Carys. Zoals elke chicklit is ook deze erg voorspelbaar al zitten er een paar elementen in die voor verrassingen zorgen. Soms vond ik het wel wat onrealistisch; dat nu net twee goede vrienden op respectievelijk twee goede vriendinnen verliefd worden, gebeurt in werkelijkheid niet erg vaak. Het blijft natuurlijk fictie en het is wel erg leuk om te lezen. Bovendien vind ik het personage Sophie een leuk karakter hebben. Ze laat niet met zich sollen, is in alles eerlijk en weet wat ze wil (en vooral wat niet).

Jill Mansell heeft een leuke schrijfstijl en werkt haar personages goed uit waardoor het verhaal zeker niet verveelt. Een ding is zeker: ik ga alvast meer van haar boeken lezen!

Rozengeur en zonneschijn

Jill Mansell

29 juni 2014

ISBN 9789021808772
    Uitgever Sijthoff
    368 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

The Unpredictable Consequences of Love

Sijthoff

Feelgood/ Chicklit

1  2  3  4  5
    (18 stemmen)

Sophie Wells werkt als fotografe in de populaire badplaats St. Carys. Ze heeft besloten niet meer aan een relatie te beginnen; dat wil ze niemand meer aandoen. Tot haar afgrijzen valt ze toch voor Josh Strachan, de nieuwe eigenaar van het chique hotel Mariscombe House. Waarom moet juist hij haar dan betrappen op skinny-dipping? Dat wordt een zomer vol rozengeur en zonneschijn!