Recensie: Een prachtige dag RECENSIE

Beth schreef, toen ze wist dat ze zou overlijden voordat haar jongste dochter Jenna zou gaan trouwen, een uitgebreid plan voor haar bruiloft met tips over alles wat bij zo’n belangrijke dag komt kijken. Ze noemde dit het notitieboek. Nu is het zover: Stuart heeft Jenna ten huwelijk gevraagd en samen met haar zus Margot heeft Jenna alles precies zo geregeld als haar moeder haar had aangeraden. Denkt ze… want het leven laat zich natuurlijk niet plannen! Iedereen die betrokken is bij deze trouwerij heeft zo zijn eigen problemen en zijn eigen manier om daarmee om te gaan. Daardoor lopen sommige dingen heel anders dan de bedoeling was. Wordt het ondanks alles toch nog de prachtige dag die Beth haar dochter zo gegund had?

In het begin is dit boek wat overweldigend. Er komen een heleboel personages in dit boek voor en van hen allemaal krijg je als lezer een kijkje in hun gedachtenwereld. Het was dus eerst even goed opletten wie ook al weer wie is en wat de onderlinge relaties zijn. Maar als je de personages gaandeweg allemaal wat beter leert kennen wordt dat steeds gemakkelijker en overzichtelijker. Het wisselen tussen de personages maar ook de korte fragmenten en de pagina’s uit het notitieboek, houden het boek afwisselend en maakt het geen moment saai. Ook blijft het tot het einde spannend hoe de aanloop naar de grote dag en vooral natuurlijk de grote dag zelf, zullen verlopen. Een prachtige dag is een heel romantisch verhaal met veel ontwikkelingen die voor iedereen anders uitpakken.

Een prachtige dag

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Twee families komen samen voor een zomerbruiloft in Nantucket. Alles is tot in de puntjes gepland door de overleden moeder van de bruid, die een notitieboekje achterliet met tips, plannen en ideeën voor de bruiloft van Jenna, haar jongste dochter. Alles moet op zijn plek vallen op deze feestelijke dag. Maar achter de schermen is niets zo perfect als het lijkt. De familie blijkt maar moeilijk zonder de verbindende kracht van de moeder te kunnen, en terwijl de aanstaanden zich verheugen op hun bruiloft, lijken de levens van hun familie en vrienden in duigen te vallen. In de dagen voor de bruiloft wordt de liefde op de proef gesteld, worden er schandalen onthuld, en worden harten gebroken of juist geheeld. Kan ware liefde alles overwinnen?

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane