Recensie: Vertel me RECENSIE

Journaliste Nikki Gillette schrijft voor een lokale krant en is daarnaast een succesvolle schrijfster van misdaadromans. Wanneer de meest gehate vrouw van Savannah wordt vrijgelaten omdat de belangrijkste getuige zijn verhaal intrekt, weet Nikki meteen dat ze daar haar volgende boek over wil schrijven.  Blondell O’Henry is veroordeeld voor de moord op haar oudste dochter Amity en mishandeling van haar andere twee kinderen. Nikki is niet alleen geïnteresseerd in een goed verhaal, ze is ook persoonlijk betrokken bij de zaak. Amity was haar beste vriendin en Nikki heeft altijd verzwegen dat ze op de avond van haar dood nog contact met haar heeft gehad. Daarnaast is haar verloofde Pierce Reed als rechercheur aangesteld om bewijs te verzamelen dat Blondell toch achter slot en grendel zal houden. Nikki is vastbesloten om Blondell te spreken te krijgen en voor eens en voor altijd de waarheid boven tafel te krijgen. Maar dan lijkt ze zelf het doelwit te worden…

'Vertel me' is het derde boek van Lisa Jackson met het rechercheursduo Pierce Reed en Sylvia Morrisette in de hoofdrol. Toch is het boek prima te lezen zonder de voorgaande boeken te kennen. Slechts af en toe wordt er een verwijzing gemaakt naar het voorgaande boek, waarin Nikki het slachtoffer is geworden van de Grafschender.
Het plot van 'Vertel me' is veelbelovend en ook de proloog zet meteen de duistere sfeer neer die Jackson zo graag creëert. Toch komt de spanning maar traag op gang. Het verhaal wordt erg langdradig door het steeds herhalen van de feiten rondom de misdaden van Blondell O’Henry, het steeds opnieuw bestuderen van de betrokkenen en door de beschrijvende vertelwijze rondom de vele personages wordt het verhaal onnodig lang en ingewikkeld. Het verhaal kabbelt grotendeels maar een beetje voort, terwijl de uiteindelijke clou best ingenieus in elkaar steekt. Het einde is daarom ook zeker onverwacht en hier en daar misschien zelfs spannend te noemen, maar toch kunnen ook de laatste plotwendingen 'Vertel me' niet tot een zinderende thriller maken.

Vertel me

1  2  3  4  5

De meest gehate vrouw van Savannah wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ze werd veroordeeld voor de moord op haar oudste dochter en mishandeling van haar twee andere kinderen. Haar motief: de kinderen uit de weg ruimen zodat zij bij haar minnaar kon zijn. Journaliste Nikki Gillette is vastbesloten verhaal te halen bij deze gevaarlijke vrouw. Niet alleen ruikt ze een interessant verhaal, maar Nikki is ook persoonlijk betrokken. De vermoorde dochter, Amity, was haar beste vriendin. Nikki is vastbesloten om de onderste steen boven te halen. Dan vindt er weer een moord plaats. In welk wespennest is Nikki beland?