Recensie: Goudkust RECENSIE

'Goudkust'is al weer het 14e boek van Suzanne Vermeer, het pseudoniem van de in juni 2011 overleden Paul Goeken. De schrijver of schrijfster die nu onder het pseudoniem de bestsellerboeken doorzet wordt - net als Paul Goeken altijd – anoniem gehouden. Inmiddels heb ik bijna alle Suzanne Vermeer boeken gelezen en ben iedere keer weer aangenaam verrast door de fijne schrijfstijl en spanning die in de verhalen verwerkt zit. Erg verrassend dat ze iemand hebben gevonden die de schrijfstijl weet op te pakken en voort doet laten leven in de nieuwe boeken. Mijn verwachtingen van de nieuwe zomerthriller 'Goudkust' waren dan ook hoog en wederom werd ik niet teleurgesteld. Vanaf de eerste bladzijde werd ik in het verhaal getrokken en was het moeilijk om het boek weg te leggen.

Het boek vertelt het verhaal van Fleur, een jonge vrouw, die voor de liefde naar Kroatië verhuisd is. Als Tibor haar ten huwelijk heeft gevraagd is het sprookje compleet. Haar beste vriendinnen Noa, Sanne en Milou komen al wat dagen voor de bruiloft naar Kroatië om wat extra tijd met Fleur door te brengen. Fleur laat ze alle mooie plekken van Kroatië zien en ook wil ze haar vriendinnen nu eindelijk echt kennis laten maken met haar grote liefde. Tibor heeft het alleen veel te druk met het regelen van zaken in zijn clubs en laat zijn gezicht maar weinig zien. Noa, de meest nuchtere van het stel, is niet zo te spreken van Tibor en als er dan ook nog eens allerlei rare dingen gebeuren én ze worden de hele dag omringt door Dorba, één van de lijfwachten van Tibor, gaat ze zich afvragen of alles wel helemaal zuiver is wat Tibor doet.
Wanneer Fleur vervolgens tijdens een avondje uit wordt ontvoerd en Tibor het afdoet als een Kroatische traditie is de maat voor Noa vol en wil ze er meer van weten. Na een paar dagen keert Fleur weer terug, alleen gedraagt ze zich ineens heel anders. Is Tibor wel de lieve man die Fleur altijd dacht dat hij was? Waarom is Fleur ontvoerd en wat is er tijdens de ontvoering met haar gebeurd? Kan Noa haar vriendin redden van deze niet te vertrouwen man?

'Goudkust' is wederom een geweldige, spannende thriller, die je zo binnen een dag zult uitlezen. Wegleggen lukt niet meer, want je wilt antwoord op de vragen die gedurende het lezen worden opgeroepen. Een absolute aanrader!

Goudkust

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Ruim twee jaar geleden is Fleur voor de liefde naar Kroatië verhuisd. Nu Tibor haar ten huwelijk heeft gevraagd, is het sprookje compleet. Ze heeft haar drie beste vriendinnen Noa, Milou en Sanne uitgenodigd om alvast een paar dagen voor de bruiloft te komen en te genieten van het luxe leven aan de `goudkust van Kroatië. Maar langzaamaan beginnen ze aan de bedoelingen van Tibor te twijfelen. Waarom is hij zo vaak weg? Waarom wordt hij continu bijgestaan door twee bodyguards? Is dit echt Fleurs grote liefde? En dan wordt Fleur vlak voor de bruiloft opeens ontvoerd.