Recensie: In mijn bloed RECENSIE

Benthe Berg is journaliste en komt zo in contact met de zwaarste criminelen. Zo interviewt ze bijvoorbeeld Stefan, ‘het monster van Voorburg’, die een paar prostituees heeft vermoord. Het interview is op zijn verzoek. Over hem gaat Benthe een groot verhaal publiceren. Ze is er heel enthousiast over, maar wanneer ze iets in haar auto vindt, wat de seriemoordenaar stiekem heeft achtergelaten, begint ze zich af te vragen waarom hij zijn bekentenis per se bij haar wilde doen. Wanneer haar volgende project zich aandient, de pedofiel Rick V., krijgt het verhaal ineens een hele persoonlijke wending voor Benthe. Haar dochtertje blijkt ook slachtoffer van deze pedofiel. Benthe besluit toch als journaliste aan deze zaak te werken, wat haar behoorlijk wat bedreigingen oplevert. Ze bedenkt hoe ze wraak zou kunnen nemen op Rick V. Ze wil een aanslag op hem plegen. Ondertussen begint er spanning te ontstaan tussen Benthe en haar man Raoul.

Na Rood licht en Breekijzer is nu weer een echte Milou van der Will-thriller verschenen. Wat ik daarmee bedoel: levensechte situaties waar je in meegezogen wordt. In mijn bloed is een Benthe Berg-thriller, het begin van een nieuwe serie. Met dit eerste deel zet ze de toon voor de rest van de serie, en ik ben nu al heel benieuwd naar het tweede deel.

In mijn bloed

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Journaliste Benthe Berg wordt geconfronteerd met hartverscheurend nieuws. Haar dochtertje Céline is één van de kinderen die door pedofiel Rick V. zijn misbruikt. De dader komt weg met een lage straf en iedereen in het kleine Noord-Hollandse dorp Ringerdam blijft bovendien heilig in zijn onschuld geloven. Benthe vindt het vonnis zo onrechtvaardig dat ze in haar wanhoop besluit om wraak te nemen. Voor Céline. In alle stilte bereidt ze een aanslag op Rick V. voor. Op de dag dat hij vrijkomt, zal ze hem liquideren.