Recensie: Food & Fun RECENSIE

Wie droomt er niet weg bij Annabel Langbein die op 24Kitchen aan het koken is? Ik wel! Ten eerste vanwege haar geweldige huis en keuken in het mooie Nieuw-Zeeland en ten tweede vanwege haar heerlijke recepten. In Food & Fun deelt Annabel Langbein makkelijke en gezonde recepten voor binnen en buiten. Voeg daar nog ‘heerlijk en zomers’ aan toe en je hebt een perfecte beschrijving van haar nieuwe boek.

De titel verraad het eigenlijk al, koken moet fun zijn. Je wilt niet altijd lang in de keuken staan om ingewikkelde recepten te maken. Een lunch of diner moet juist snel en gemakkelijk te maken zijn. Annabel leert ons heerlijke gerechten zelf te maken, zoals aardbeienmousse, Griekse saladespiesen en pesto-kerstomaatpizza’s. Naast de recepten staat het boek vol verhalen over Annabel’s moestuin, haar tips voor de Middellandse Zee en oude jeugdverhalen, zoals het houden van bijen met haar vader. Het is een fijn boek om in te bladeren en bij weg te dromen, om vervolgens aan de slag te gaan met een simpel en lekker recept.

Wat mij betreft is ‘Food & Fun’ zeker vier sterren waard. Als ik een klein minpuntje mag noemen: het boek staat vol kleine gerechtjes die van zichzelf geen volledig gerecht zijn. Het kost daarom even wat tijd om een volledige maaltijd (vooral diner) bij elkaar te zoeken. Natuurlijk is het hartstikke leuk om te variëren, maar ook kan het handig zijn om in één keer een volledig recept te kiezen.

Food en fun

Annabel Langbein

5 juni 2014

ISBN 9789000339785
    Uitgever Van Dishoeck
    160 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

A Free Range Life

Van Dishoeck

Kookboeken

1  2  3  4  5

Annabel Langbeins Food & Fun boek staat helemaal in het teken van de zomer.
     Dit boek bevat meer dan 150 recepten die niet kunnen mislukken, menu-ideeën voor elke gelegenheid en eindeloze inspiratie voor ontbijtjes, barbecues, finger food en snelle maaltijden voor het hele gezin. Er is een basisboodschappenlijst die ervoor zorgt dat je nooit misgrijpt, er zijn recepten voor originele huisgemaakte culinaire cadeautjes en inspirerende reisverhalen. Natuurlijk geeft Annabel weer alle mogelijke tips en trucs, precies zoals we van haar gewend zijn. De foto’s en vormgeving spatten van de pagina’s af.