De Dating Game RECENSIE

Jeugdboeken zijn tegenwoordig razend populair en al helemaal wanneer er meerdere delen van verschijnen. De Dating Game is het eerste deel van een nieuwe jeugdreeks, die uitermate geschikt is voor het gemiddelde tienermeisje. Mads, Lina en Holly zijn dikke vriendinnen. De meiden zijn échte tieners en houden zich dan ook met bezig herkenbare dingen: hun veranderende lijf, hun imago op school en niet te vergeten: jongens! Als project voor school starten de meiden een datingsite op, waar ze de scholieren met quizzen en enquêtes testen op het gebied van seksuele ervaringen en opvattingen en ze helpen aan een geschikte (blind)date. Met de resultaten van de datingsite willen ze onderzoeken wie zich het meest bezighoudt met seks: jongens of meisjes. Hoewel de meiden ervan overtuigd zijn dat jongens zich meer met seks bezighouden, bewijst het verhaal van deze meiden het tegendeel. De slechts 15-jarige meisjes houden zich véél meer met seks bezig dan je voor mogelijk zou houden. Lina die verliefd is op haar leraar en haar leeftijdgenoten daardoor niet ziet staan, de onervaren Mads die met haar uiterlijk en gedrag tevergeefs indruk probeert te maken op een jongen en Holly die met haar rijpe lichaam het doelwit is van gemene roddels. Natuurlijk zit er een kern van waarheid in: je bent 15, je zit in de bloei van de puberteit en je ontdekt allerlei nieuwe gevoelens en ervaringen. Maar naar mijn idee zijn de verhalen in het boek soms net iets té volwassen aangezet voor zulke jonge meisjes.
Buiten dat is dit boek wel goed leesvoer voor de leeftijdgenootjes van Mads, Lina en Holly. Een leuk (maar niet bijster origineel) verhaal, een goed plot én een superleuke en opvallende roze kaft. Het open einde van De Dating Game vraagt zeker naar meer… Laat dat 2e deel maar komen!

De Dating Game

1  2  3  4  5

Madison, Holly en Lina worden beroemdheden op hun middelbare school, wanneer ze een unieke website opzetten, geheel gewijd aan het liefdesleven van de leerlingen. Er worden thema's besproken, zoals: wie zijn er meer geobserdeerd van seks? Jongens of meisjes? Maar het is ook de plaats voor het vinden van een date. Bijna iedereen op deze hippe school, doet wel iets met de website: berichtjes insturen, seks-quizjes invullen of profielen lezen, op zoek naar een date voor het komende weekend.
    De meiden die de site hebben opgestart beleven zelf ook wilde en romantische avonturen. Lina is verliefd op een van de leraren en Madison valt op de knapste jongen van de school. Beiden investeren veel in deze onmogelijke liefdes.
    Het runnen van de site en het scoren van goede dates leidt voor de 3 vriendinnen tot chaotische toestanden....

Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES