Recensie: De prins en de lijfwacht RECENSIE

Recensie: De prins en de lijfwacht

De prins en de lijfwacht is een boek dat bestaat uit twee delen. In het eerste deel volg je Maxon voordat de Selectie begon (#0.5) en in het tweede deel volg je het leven van Aspen binnen de paleismuren (#2.5). Voordat de Selectie begon, was er een ander meisje in het leven van Maxon. Je leert dit meisje kennen en hoe Maxon omgaat met zijn gevoelens voor haar. Daarnaast zie je hoe hij zich voorbereid op de Selectie en wat er allemaal in hem omgaat. Je leest ook scènes tussen Maxon en America, maar nu vanuit het oogpunt van Maxon en dat is ook erg interessant om te lezen. Daarnaast lees je over Aspen terwijl hij lijfwacht is in het paleis waar America verblijft tijdens de Selectie. Je leest wat hij allemaal doet als wacht in het paleis en hoe de lijfwachten onderling met elkaar en de dienstmeisjes omgaan. Als je de Selectie hebt gelezen weet je natuurlijk al dat Aspen veel gevoelens heeft voor America, en in dit verhaal staan die gevoelens weer centraal. Door dit boek heb ik wel meer genegenheid gekregen voor Aspen.

De prins en de lijfwacht heb je zo doorgelezen, het boek heeft 160 pagina's, en is dan ook een heel fijn boek voor even tussendoor. Ik waande me weer helemaal in de wereld van de Selectie en dat vond ik heerlijk! Naast deze twee verhalen bevat het boek nog allerlei bonusmateriaal, zoals een interview met Kiera Cass, achtergrondinformatie over de familieboomstammen en de afspeellijsten bij de boeken. Wel moet ik zeggen dat het boek niet heel veel toevoegt aan de Selectie-boeken. Ik wilde dit boek graag lezen omdat ik de trilogie van de Selectie zo leuk vond, daarom was het zo herkenbaar om weer terug te zijn. Als je de Selectie niet super vond, zou ik dit boek niet aanraden. Het is leuk om wat extra achtergrondinformatie te hebben, maar als je dit boek niet hebt gelezen, dan mis je ook niet veel.

Gelukkig is Kiera Cass nog lang niet uitgeschreven en kunnen we ons nog verheugen op The Queen (#0.4), The Favorite (#2.6) en The Heir (#4.0).

Recensie: De prins en de lijfwacht

De prins en de lijfwacht

1  2  3  4  5
    (8 stemmen)

In De selectie moest America Singer haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten om een felle strijd aan te gaan voor een kroon die ze niet wil. Maar ook prins Maxon had een andere liefde voordat de Selectie begon. Het verhaal van De prins opent de week voor de Selectie begint en volgt Maxon tot aan de eerste dag van de competitie.

Aspen Leger, opgevoed in een van de laagste kastes, heeft nooit durven dromen dat hij ooit in het paleis zou wonen als lid van de koninklijke wacht. Nu is hij daar en komt hij zijn vroegere liefde America tegen die deelneemt aan de Selectie. Het verhaal van De lijfwacht geeft lezers een kijkje in het leven van Aspen binnen de paleismuren en de waarheid over de wereld van de koninklijke lijfwacht die America nooit zal weten.