Julia & ik RECENSIE

Een steengoede debuutroman is Julia & ik. De hoofdpersoon van dit boek is Marissa Rogers, een vrouw van rond de dertig die dag in dag uit worstelt met haar gewicht. Ook vroeger op de middelbare school was ze onzeker, totdat ze bevriend raakte met Julia. Julia staat altijd in het middelpunt en is populair. Ook al verschillen de twee meiden van elkaar, ze zijn vriendinnen voor het leven! Maar alles verandert als Julia op een dag geschept wordt door een taxi en ernstig beschadigt raakt aan haar hersenen. Julia raakt haar geheugen deels kwijt, heeft veel stemmingswisselingen en ze diept allemaal gebeurtenissen uit het verleden van Marissa op.
De verhaallijn is vrij simpel, maar prachtig uitgevoerd. De schrijfstijl zorgt ervoor dat het boek makkelijk weg leest en Camille Noe Pagán beschrijft de gebeurtenissen heel zorgvuldig waardoor alles goed voor te stellen en reëel is. Een absolute aanrader voor elke vrouw!

Julia & ik

1  2  3  4  5

Marissa Rogers hoeft geen plaatsje in de spotlights. Ze voelt zich prima thuis op de achtergrond, waar ze zich kan koesteren in het gezelschap van haar vriendin Julia, die altijd en overal het stralende middelpunt is. Tot Julia wordt aangereden door een taxi. Ze overleeft het ongeluk, maar door een hersenbeschadiging raakt ze haar geheugen kwijt en verandert haar persoonlijkheid drastisch.

Julia begint aan een pijnlijke worsteling om haar verloren herinneringen terug te krijgen - waarbij ze ook voorvallen opdiept die Marissa liever had willen vergeten. Het zorgvuldig geconstrueerde evenwicht tussen hen beiden wordt hierdoor danig verstoord. Is Julia nog wel de beste vriendin die Marissa nodig heeft? Of wordt het tijd dat ze op eigen benen leert staan en zelf haar toekomst gaat vormgeven?