I love Liv RECENSIE

Liv is een kersverse brugger. Samen met haar zus Jazz, haar moeder en de vriend van haar moeder woont ze in een huis. Haar vader is lang geleden uit huis vertrokken om ‘op zoek naar zichzelf’ te gaan. Maar zoals al eerder gezegd zit Liv in de brugklas. Dit gaat natuurlijk gepaard met een hele hoop problemen. Puisten, fashion en natuurlijk: op zoek naar het perfecte vriendje. Gelukkig brengt de toneelclub waar Liv bij zit haar op het goede spoor.

Dit is als het ware een ‘natuurgetrouw’-boek. Het is ook nu nog precies hetzelfde op de middelbare school! Misschien is het een tikkeltje overdreven, maar dat maakt het boek alleen maar super grappig. Wat ook belangrijk is om te weten: het boek is als het ware een dagboek. Maar soms zijn de gevolgen van een gebeurtenis eerder geschreven, dan dat de gebeurtenis daadwerkelijk is. Dat  kan irritant zijn, maar het dwingt je wel dwingt om verder te lezen. “Imago is alles”, deze uitspraak staat toch wel echt centraal.

Al met al een luchtig tussendoortje. Doordat de schrijfstijl nogal kinderlijk is, is het in mijn ogen bedoeld voor de onderbouw van de middelbare school.

I love Liv

Marlies Slegers

29 april 2012

ISBN 9789048813322
    Uitgever Moon
    240 pagina's
  • Ondertitel:

Scènes uit het leven van een chaoot Liv

Moon

Kinderboeken 4-9

1  2  3  4  5
    (7 stemmen)

Welkom in de wereld van Liv - een chaotische wereld die bestaat uit haar beste vriendin Katja, de geweldige Sem, puistzilla's, nepberry's, Michael, er fashionable uit willen zien (imago is ALLES op de middelbare school), wiskundige formules om je imago uit te rekenen, zoenologie, oppasperikelen, bad hair days, rampzalige eerste dates en nog veel meer gedoe.

Liv zit in de brugklas en woont samen met haar moeder en zus Jazz. En zo nu en dan woont mams vriend Lucas bij hen. Liever had Liv dat haar vader weer terug naar huis kwam - die is al jaren op wereldreis, op zoek naar zichzelf en zijn ziel, en ze heeft hem nooit meer gezien. En Liv zelf? Die wil ook wel een vriendje: Sem. Jammer genoeg wil de perfecte en populaire Jennifer dat ook. En dan is er nog de toneelclub waar Liv bij speelt: die hoofdrol in Romeo en Julia, die wil Liv dolgraag hebben.

- Leeftijd: 11+