Lang lezen met Tineke Beishuizen RECENSIE

Tineke Beishuizen is vooral bekend bij de Libelle-lezeressen - tot mijn verrassing is zij Anne-Wil! - maar daarnaast heeft ze al meerdere romans geschreven. In Lang Lezen met Tineke Beishuizen vind je verhalen, interviews, een fragment uit Tineke''s nieuwste thriller, en columns. Doordat het om meerdere korte teksten gaat, leest het lekker weg en is het een afwisselend boek geworden, volgens de omslag speciaal voor tijdens de vakantieperiode. Wel valt het op dat de onderwerpen soms verre van luchtig zijn, terwijl je bij een ''vakantieboek'' toch vaak denkt aan iets ontspannends! Van gezinsproblematiek tot een overlijden, van een dementerend familielid tot scheidingen en van vreemdgaan tot jaloezie. Maar voor wie zich daar niet door laat afschrikken, is het fijn leesvoer!

Vooral de verhalen Die ene man en De reunie springen eruit! Die ene man vanwege de invalshoeken vanuit meerdere personages, dat het tot een spannend verhaal maakt wat je in een ruk uit wilt lezen. De reunie valt op door het positieve, romantische einde. En laten we Een onaangename verrassing niet vergeten: Tineke schreef het begin van een spannend verhaal, en lezeressen mochten een origineel einde inzenden. De winnares heeft een bijzondere en originele draai aan het verhaal gegeven!

Lang Lezen met Tineke Beishuizen mist hier en daar de nodige humor, maar de afwisseling en sommige heel goed geschreven korte verhalen, maken het beslist de moeite waard om dit boek open te slaan op zonnige dagen in tuin, hangmat of strandstoel.

Hou je van columnbundels of boeken met korte verhalen? Of lees je liever een ''echt boek''?

Lang lezen met Tineke Beishuizen

1  2  3  4  5

Van klassieke columns over Tinekes privéleven tot speciaal voor deze bundel geselecteerde verhalen tot bijzondere interviews; met dit veelzijdige boek is het een zomer lang genieten. Haar lezers mochten ook bijdragen aan het boek: via Facebook vroeg Tineke hen een einde te schrijven voor een spannend verhaal. De winnaar is opgenomen in deze bundel. Een zomer lang lezen met Tineke Beishuizen is een must-have voor Tineke-fans en lezers die de vrouw achter de succesvolle columniste en bestsellerauteur willen leren kennen.