Top secret RECENSIE

Top Secret is het vervolg op Mrs. President, de eerder verschenen roman van Nicolle Wallace. Ook zonder Mrs. President te hebben gelezen is Top Secret goed te volgen, alhoewel het dan wel iets meer moeite kost om in het verhaal te komen.

Ook dit keer wordt het verhaal verteld vanuit drie perspectieven: president Charlotte, vice-president Tara en communicatiedeskundige Dale. Het wordt duidelijk aangegeven wanneer het perspectief wisselt: de namen staan er steeds boven genoemd. Ondanks de gedeelde geschiedenis met Charlotte’s echtgenoot Peter, werken zij en Dale prettig samen. Bij het ingaan van haar nieuwe termijn heeft Charlotte Tara aangesteld als vice-president, en het is de vraag of dat de juiste keuze was. Soms laat Tara veel kennis van zaken zien, maar waarom zegt ze steeds officiële verplichtingen af, en werkt ze zo vaak thuis?

Als je zoals deze drie dames een baan hebt waarbij elke stap die je zet wordt gevolgd door het Witte Huis en de pers, kun je jezelf niet al te veel misstappen permitteren… Behalve alle politieke perikelen, geeft het verhaal natuurlijk ook een kijkje in de privélevens van Charlotte, Tara en Dale. Het verhaal is dubbel spannend, want zowel op politiek gebied als privé blijft het tot op het laatste moment afwachten hoe alles afloopt! Het is schakelen tussen grote TV-interviews en de kinderen van school halen, tussen verbroken relaties en terreurdreigingen.

In het begin is het wennen aan alle politieke termen en de omschrijvingen van de verschillende kantoren met hun officiële namen. Maar het is net een zwembad dat een beetje koud aanvoelt: als je eenmaal ‘door’ bent is het een superspannend boek dat lekker wegleest!

Heb je Mrs. President van Nicolle Wallace gelezen? Zo ja, wat vond je ervan?

Top secret

1  2  3  4  5

Charlotte Kramer is de eerste vrouwelijke president van Amerika en ze geniet van haar werk en van haar status. Tara Meyers heeft een droombaan als vice-president. Dale Smith vormt de spin in het web van het Witte Huis; als communicatieadviseur is ze werkelijk van alle nieuwtjes en roddels op de hoogte. Als er echter strikt vertrouwelijke informatie blijkt te zijn gelekt, staan de posities én de geloofwaardigheid van de vrouwen op het spel. Drie topvrouwen op bijzondere posities: hoe kunnen ze zich handhaven in hun carrière en tegelijkertijd hun liefdesleven op peil houden?