Een verre liefde RECENSIE

Kate Wilson probeert haar hoofd boven water te houden in de van concurrentie vergeven Wall Street. Wanneer hedgefonds-eigenaar Julian Laurence haar kantoor binnenstapt voelt ze een onmiskenbaar energieveld ontstaan. De twee houden contact, maar Kate is terughoudend. Want de jonge vrouw vindt dat Julian iets mysterieus over zich heeft. Dan ontvangt Katie een boek dat de biografie van leggerofficier Julian Spencer Ashford uit de Eerste Wereldoorlog blijkt te zijn. De achterdocht die de jonge vrouw richting Julian had, wordt alleen maar groter wanneer ze erachter komt dat hij en de legerofficier éénzelfde persoon zijn.

Geen fan van romans waarin door de tijd wordt gereisd? Lees dit boek dan vooral, want het zal je verbazen hoe leuk het kan zijn! Een verre liefde laat je alles om je heen vergeten en neemt je mee naar een andere plek en tijd. De sterke romance tussen Julian en Kate intrigeert en zorgt ervoor dat je het boek met tegenzin weglegt. Het is fijn dat Williams niet inzoomt op het tijdreizen en de eventuele mogelijkheid om dit te doen.
Een minpuntje aan deze roman is dat hier en daar erg wordt overdreven in beschrijvingen en de dialogen. Hoe Julian naar Kate kijkt wordt bijvoorbeeld vaak extreem uitgemeten. En sommige dialogen zijn zo zoetsappig dat je wel met je ogen moet rollen. Dit zorgt dat de, vaak toch al ongeloofwaardige, situaties soms worden overgoten met een fabelachtig sausje.

Heb je weleens een boek gelezen waarin er door de tijd gereisd werd? Zo ja, welke?

Een verre liefde

Beatriz Williams

17 juli 2013

ISBN 9789021809281
    Uitgever Sijthoff
    448 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Overseas

Sijthoff

1  2  3  4  5

Kate Wilson werkt op Wall Street en doet haar best om te overleven in de financiële ratrace. Ze wordt halsoverkop verliefd op de steenrijke hedgefonds-eigenaar Julian Laurence. En hij op haar! Maar hoewel Julians onstuitbare energie, briljante geest en innerlijke rust onweerstaanbaar zijn, voelt Kate instinctief dat er iets vreemds met hem aan de hand is. Dan ontvangt Kate een mysterieus boek: de biografie van Julian Laurence Spencer Ashford, een beroemde dichter en legerofficier uit de Eerste Wereldoorlog. Kate beseft op slag dat haar Julian en de legerofficier dezelfde persoon zijn. Wanneer Julians geheim onthuld dreigt te worden, begrijpt Kate dat zij de enige is die hem kan redden van een zekere dood.